Gå til innhold
  • Bli medlem

Exped Orion III ul versjon, 2.8 kilo


Halvork

Anbefalte innlegg

Gjest Turlyst
1 time siden, Sovjetunionen skrev:

@Halvork har du fått testet dette teltet? Jeg vurderer det sterkt, men trenger et telt som tåler skikkelig kuling uten at det klapper sammen. Hvordan synes du kvalitet og vindstabilitet har vært? 

Outdoor Magazine har testa det. Tålte 135 km/t før det kollapset.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
På 24.7.2017 den 14.51, Halvork skrev:

Hei, brukt det 5 netter til nå, drar ei uke til Finnmark i August og får testa mer der.  Det virker stabilt og vil nok tåle bra med vind. Stengene virker solide! Liker det veldig godt, bruker det som 2 personers telt, mye plass! Jeg tenkte på det samme jeg, men er ikke så bekymra for vind, regn mm... Tenker det tåler noen færre år enn ekstrem varianten (slitestyrke over tid) , men tåler nok mye. Exped påstår det er et 4 sesongs telt.. 

Skrev til Exped og de sa det hadde klart 36ms så da kjøper jeg😊. Ikke at jeg tror det klarer såpass i praksis, men da bør det holde veldig pent til tre sesonger i fjellet. 

Hva med løsningene, har de spart på mye? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Det står en del fakta info tidligere i tråden,  men som jeg merker meg selv helt subjektivt,  virker duken tynn og ultralett, men sterk. Lignende type duk som helsport ultralight sine mener jeg (se tidligere i tråden).  Bunnduken er kraftigere enn helsport ultralight, og tåler mer vann! Stangkanalene er noe  trege å tre, men ikke noe problem. Jeg tenker det som et 3 sesongs telt, men ikke redd for noen vinterdøgn .. Tror egentlig vekta er spart på duken, og stengene.. Men elles likt, og like løsninger. Stengene virker svært solide.. Og duken tåler nok flere år med vær.. Tror dette er et bra telt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.