Gå til innhold
  • Bli medlem

Teltplass på veg til Preikestolen?


CaptMedhus

Anbefalte innlegg

Annonse

Jeg har aldri vært i området, men jeg liker kart.. Så jeg vet ikke hvordan de generelle forholdene over tregrensa der er for å finne en teltplass, men min erfaring er at man finner alltids en teltplass, bare man blir ukritisk nok.

Tok en screenshot fra ut.no, da jeg regner med alle går dnt-løypa opp til Preikestolen.

Alternativ A: En plass ved de vannene der. Det er nok enklest med små barn og man er et par hundre meter fra stien, det burde holde.

Alternativ B: Å karre seg opp til de vannene sørvest for preikestolen. Der er man nok helt alene og muligheten for flott utsikt og solnedgangen er høy. Hvor masete det blir å ha med unger opp dit skal jeg ikke uttale meg om. Det er relativt bratt, men det ser overkommelig ut på kartet i alle fall.. Rundtom 600 meter fra stien via min lille pil opp til de vannene.

Så.. alternativ A er det enkleste og alternativ B er antagelig det flotteste.

preikestolen2.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takkar for gode forslag. Det såg ut til å vera mange både bra og mindre bra teltplassar på veg til Preikestolen, men denne gangen vart det overnatting på fjellstova etterfulgt av to netter i telt i område rundt friluftsgarden Mån

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.