Gå til innhold
  • Bli medlem

Hardangervidda


bolledip

Anbefalte innlegg

Jeg og en kompis har tenkt oss en tur til Hardangervidda i begynnelsen av juli (ca 1 uke). ingen av oss har vert der før og da har vi noen spørsmål. 

- Hvor kan man parkere bilen?

- Forslag til ruter.

- Gode fiskevann. 

- Noe spesielt vi burde ta med på tur? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
  • 2 uker senere...

Fra Vestfold er det mange veier inn på vidda. Du kan kjøre rv 40 mot Geilo ,ta av på Dagali  mot Åan turisthytte.Der kan du kjøre helt inn til Hårånatten .Da kan du velge om du vil følge Lågen  eller Heinelva oppover.Mange fine telt/fiskeplasser  der.

Ellers skal Trondsbu turisthytte være et bra startsted.Kjør over vidda til Dyranut og ta av innover mot Tinnhylen(1,6 mil på grusvei)

Vidda er stort sett full  av fiskevann ,bare og prøve seg fram .Felles fiskekort fåes på Inatur.no

Lykke til :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Turlyst

Skal dere telte eller bo på hytter? 

Nærmeste og korteste vei inn på Hardangervidda fra Vestfold er å kjøre inn mot Kalhovd og Synken (ved Mårvatn). Her er dere langt inne på fjellet med et utall av fiskevann og turmuligheter. Det går båt over Mårvatn dersom dere ønsker en lett vei inn til Mårbu. En annen mulighet er å kjøre bil til Skinnarbu ved Møsvatn, men da er dere avhengig av båt over Møsvatn til Mogen. Jeg vedlegger kartutdrag, så kan du/dere kikke litt på mulige ruter dere kan gå. Avstand står oppgitt mellom hyttene. Kom heller tilbake med flere spørsmål når dere har kikket på kartet, lettere å svare mer konkret da. Andre her på forumet er mer inni hvor de beste fiskeplassene ligger.

InkedBilde1_LI.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Turlyst

Fagerheim er et flott utgangspunkt. Jeg trives godt på den delen av Hardangervidda. Litt lenger å kjøre, men verdt det i mine øyne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.