Gå til innhold
  • Bli medlem

Trolltunga slutten av mai


R.V.Haukelid

Anbefalte innlegg

Heihei folkens. Vi er en liten gjeng som tenker oss opp trolltunga helt i slutten av mai. Vi lurte på om noen har erfaring/tips ang snø/temperatur på denne tiden og også om det finnes plasser i nærheten vi kan slå opp telt og muligens fiske noe? Vet det er et vann helt nede. Hvordan er det å gå opp og ned for så å slå opp telt ved vannet? Eventuelt andre tips? På forhånd hjertelig takk ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var der for noen år siden og teltplasser i nærheten av tunga finnes det flere av. Flere små vann der og, men om det er fisk i de er vel heller tvilsomt da de muligens bunnfryser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg ville droppet turen i mai i år inn dit. NB!! Jeg har aldri vært på Trolltunga (og vil aldri dra dit). MEN, jeg har liiitt peiling på fjelltur. Isen er helt sikkert ikke gått på Tyssehylen 1162 moh før langt ut i juni evt. juli. I Ringedalsvatnet går det omtrent 10-15 ørret pr steikepanne, altså ikke mye å skryte av vil du det.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! 

Jeg ønsker å komme meg til Trolltunga i løpet av denne måneden og skulle derfor gjerne lest litt erfaringer fra andre om heeele turen. Hvis jeg befinner meg i Bergen, må jeg leie bil for å komme meg til plassen hvor man begynner å gå? Eller er det andre fremkomstmidler? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det beste er nok å ta denne turen i juli/august. Gjorde den i begynnelsen av august 2013 og det var heldigvis før alt dette turistkjøret. Måtte bare vente ein liten time før det var min tur til å sitte der...om du har sett reportasjen på nrk om Trolltunga så har du sett kor gale det er blitt med forsøpling langs løypa. Synd egentlig, for det er en fin tur eg kunne tenkt meg igjen, men er ikkje aktuelt nå lenger. Me kjørte fra Bergen og inn til Tyssedal ca 2.5t. Brukte ca 4 timer kvar veg på turen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.