Gå til innhold
  • Bli medlem

Plass til to i Scarp 1?


virrma

Anbefalte innlegg

Etter at mitt eldgamle Bibler-telt tok kvelden i høst, har jeg lyst på et nytt alternativ til hovedteltet vårt som er Hilleberg Nammatj 3GT. Ønskelisten er selvstående, lett og med relativt liten footprint - altså alt det Nammatj ikke er. Jeg ser at Tarptent skriver at det er plass til 2 i Scarp 1. Er det noen som har prøvd dette og vet om det er reelt? Ellers ser det jo ut som et telt som matcher ønskene mine veldig bra, og det har også muligheten til et innertelt som ikke bare er netting, og det tror jeg er nødvendig for norske forhold.  

 

Hvis noen har en helt annen anbefaling, så setter jeg stor pris på det også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et spennende telt.  Burde ikke være noe problem å ligge to i. 

Likevel, om innerteltet består av en tett nedre del og netting øverst ville jeg ikke ha valgt dette teltet.  Ser bare, på en kald og vindfull kveld i Aktoen, hvor mye lunere det blir bare ved å lukke til myggnettingdelen 

Ser at inngangen er dobbel.  Men er den så stor at om den som ligger innerst kan komme ut, f eks ved dobesøk, uten å måtte krabbe over dermed  vekke  den som ligger ytterst?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Tom42 Scarp 1 har inngang fra to sider, og kan bestilles med helt innertelt eller delt (eller begge). Så dine bekymringer burde være svart ut. 

Jeg har ikke erfaring med teltet,  men det finnes folk her inne som i det minste har erfaring med Tarptent, både @tronn og @7homas

Sikkert folk ned erfaring fra Scarp 1 også.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har scarp 1, men litt begrensa erfaring iom at eg ikkje har meir enn to netter i det så langt...

Eg var nøgd med plassen til meg, og det er vel plass til 2 stykker der, men særleg romsleg er det ikkje. Med to personar er det ikkje plass til noko bagasje i teltet, og eg trur heller ikkje det er plass til to liggeunderlag i breidda anna enn akkurat der teltet er breiast.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, ost skrev:

@Tom42 Scarp 1 har inngang fra to sider, og kan bestilles med helt innertelt eller delt (eller begge). Så dine bekymringer burde være svart ut. 

Jeg har ikke erfaring med teltet,  men det finnes folk her inne som i det minste har erfaring med Tarptent, både @tronn og @7homas

Sikkert folk ned erfaring fra Scarp 1 også.

@tronn og jeg bodde i hans Scarp2 på koordinattreffet i Rondane for et par-tre år siden (fy som tida flyr) og ingen av oss stiller i runway-model-klassen og vi både sov, snudde på oss og laget mat i forteltet uten voldsome problemer.

Ellers har jeg ikke forståelse for hans utsagt om at det er knotete med ekstra stenger. Jeg synes han klarte det ganske så bra mens jeg sto å så på ;) 
Men på det vindfulle fjellet i....september?.... ble det bra gjennomtrekk med bare mesh innerteltet. Det er noe å tenke på.

Jeg har et Stratospire og har nok ikke nok netter i det til å gi en veldig bra forbrukerrapport, men det er solid og vanntett etter at jeg har sømforseglet det. Eneste negative jeg har funnet så langt er at innerteltet (som er mesteparten mesh) er veldig stretchy og dermed litt knotete når man skal operere glidelåsen fordi hele innerteltet følger med når man drar i glideren. Krever to hender for å operere glidelåsen med andre ord. Mulig jeg prøver å rigge til noe med en kort snor bort til stanga/ vandrestaven som holder igjen. Det er ikke alltid like lett å halveis sitte, halveis ligge, og samtidig skulle bruke begge hendene til noe - uten å velte.....   :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har Scarp1 med tett innertelt som jeg er veldig fornøyd med, romslig solotelt. Tarptent oppdaterte teltet i fjor, jeg har den gamle utgaven, den nye gjør det nok mer egnet til 2 personer, men det går jo på bekostning av plassen i ytterteltet. Om en eller begge personene ikke er for lange, er det plass til å legge bagasje i endene i innerteltet også, det er ganske høyt i endene. Teltet krysser vel ikke av på selvstående-punktet, om en ikke bruker de to ekstrastengene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.