Gå til innhold
  • Bli medlem

Valg av nytt telt.


Kimandresondbo

Anbefalte innlegg

Annonse

Har Fjellheimen Pro 3 selv og er godt fornøyd med det så langt. Har bare blitt brukt på sommern, så kan ikke si noe om hvordan det er de andre årstidene. Er 1.83 og har god liggelengde og kan sitte oppreist uten problem. Har på det meste blitt brukt med 2 voksne mannfolk og 2 hunder og kunne ikke klage på plassen i innerteltet. God plass i ytterteltet til 2 store sekker og kunne enkelt gå inn og ut av teltet med de liggende der.

Tror eneste forskjellen mellom Pro og Trek er duken. Den er tyngre på sistnevnte. Mulig det er flere forskjeller, men det står det sikkert om på diverse tester rundt omkring.

Endret av Jaahan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Turlyst
10 timer siden, Jaahan skrev:

Tror eneste forskjellen mellom Pro og Trek er duken. Den er tyngre på sistnevnte. Mulig det er flere forskjeller, men det står det sikkert om på diverse tester rundt omkring.

Fjellheimen Trek Camp har fått ekstra takhøyde. Stengene rundt innerteltet er like lange, noe som gjør at man får utnyttet plassen innvendig maksimalt. Ikke lavere bak som på Fjellheimen Pro. Det siste trenger ikke å være negativt. Stengene på Trek er ikke Dac som på PRO, men Yunan pressfit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Turlyst
4 timer siden, Kimandresondbo skrev:

takk for svar :) Kom gjerne med forslag om andre telt i prisgruppen rundt 5000,-

 

Du har kanskje tenkt igjennom om du skal ha tunnel eller kuppel? https://www.fjellsport.no/velge-telt I tillegg hvilken årstider teltet skal brukes? Høyfjellet eller lavlandet? Skal det bæres mye? Hvor mange personer skal det romme? Du har sett på 3-manns telt.

Kan du spisse bestillingen litt, utover budsjett på 5000 kr og trolig 3-manns telt? Husky fighter 3-4 som du nevnte har fått meget god kritikk av @Tor-Erik-L-77 så ikke noe dårlig valg det.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et annet telt i prisgruppen er Helsport Reinsfjell Trek tre personers til 4.995.-. Selvstående kuppel telt med to innganger/fortelt. Takhøyde er 120 cm. Flere her på forumet har Reinsfjell og er godt fornøyd. Går du opp i pris, blir det lavere vekt.Mer info finner du her, http://www.helsport.no/reinsfjell-trek

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Turlyst

Kan du/dere leve med begrenset plass i bagasjerommene er kuppel bra. Nevner noen telt under

Litt avhengig av hvor stor hunden er, om det er plass nok. Tror mange her med hund har tunnel med stort bagasjerom, men ingen fasit det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minute ago, Kimandresondbo said:

hvordan er kvaliteten på husky teltet iforhold til helsport?

Såvidt jeg har erfart så langt så er det helt på høyde med Helsport, hvordan det blir over flere år vet jeg ikke men mitt har ingen feil eller problemer etter to års bruk.
Duken er tykk og solid, glidelåser virker bra osv. Pluggene som følger med kan du kaste, de er helt tragiske ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.5.2017 den 20.37, Tor-Erik-L-77 skrev:

Såvidt jeg har erfart så langt så er det helt på høyde med Helsport, hvordan det blir over flere år vet jeg ikke men mitt har ingen feil eller problemer etter to års bruk.
Duken er tykk og solid, glidelåser virker bra osv. Pluggene som følger med kan du kaste, de er helt tragiske ;)

så bra. vet du vannsølye på teltet? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.