Gå til innhold
  • Bli medlem

Fløtepulver?


Tom42

Anbefalte innlegg

Annonse
3 minutter siden, Gittiamo skrev:

Du får jo kaffetopping i pulver i alle butikker. Coffee mate eller noe sånt. Har aldri prøvd men ser jo folk ha det i kaffen 1f913.png  boks med pulver som står ved kaffen. 

Så vidt jeg husker er ikke Coffee Mate fløte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Björn
21 timer siden, Tom42 skrev:

Takk for svar.  Jeg prøvde å bestille, men systemet godtok ikke mitt postnummer.  Kan de bety at de bare sender innen Sverige?

Kollade på deras hemsida, tyvärr så är det så som du tror. :-(

Du känner ingen i Sverige som kan hjälpa dig? Eller om du själv skal ta en tur till Sverige så kan du beställa med adress Poste Restante till den orten du skall besöka.

Endret av Björn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Jeg har akkurat testet Nestle Coffee Mate Original, smaker akkurat som fløte synes jeg. Men det er laget av vegetabilske fett typer. Men det fyller mitt behov, nemlig å døyve bitterheten i kaffen. Jeg skal bruke den i kaffen fra nå av. To toppede teskjeer er nok per kopp. Gidder ikke kjøpe light versjonen, er ikke redd for kalorier :) Men det finnes da melkepulver i butikken og på felleskjøpet, hvorfor må du ha fløtepulver?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, Sølvrev1 skrev:

Jeg har akkurat testet Nestle Coffee Mate Original, smaker akkurat som fløte synes jeg. Men det er laget av vegetabilske fett typer. Men det fyller mitt behov, nemlig å døyve bitterheten i kaffen. Jeg skal bruke den i kaffen fra nå av. To toppede teskjeer er nok per kopp. Gidder ikke kjøpe light versjonen, er ikke redd for kalorier :) Men det finnes da melkepulver i butikken og på felleskjøpet, hvorfor må du ha fløtepulver?

Coffee mate er ikke akkurat sunt. Fettinnholdet er uansett relativt lavt på både coffee mate og fløtepulver da det ikke er så enkelt å tørke fett til pulver. Noen foretrekker rett og slett ekte produkter fremfor erstatninger, selv om erstatningene sikkert smaker bra (nok).

Et annet triks for å redusere bitterheten er vanlig bordsalt. Saltet undertrykker bittersmak og vil gjøre de søte smakene mer fremtredende. Den nøyaktige mekanismen er ikke fullstendig kjent, men det har sannsynligvis noe med natriumioner og transport gjennom cellemembraner. Det er derfor en alltid tilsetter litt salt i sjokoladedesserter. Dette fungerer overraskende bra med kaffe også. Spesielt kokekaffe som ikke har vært gjennom et papirfilter. Papirfilter vil også redusere bittersmaken da noe av denne smaken sitter i oljene i kaffen. Papir filtrerer ut mesteparten av disse. Det bør bemerkes at koffein også har en distinkt bitter smak og derfor vil kaffe alltid være litt bitter, men det avhenger mye av koffeinkonsentrasjonen.

Du trenger ikke være redd for salt kaffe. Mengden som skal til på en kopp er ganske liten. Det holder å ta litt mellom fingrene. Prøv gjerne den samme kaffen med og uten salt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, Prebb skrev:

Coffee mate er ikke akkurat sunt. Fettinnholdet er uansett relativt lavt på både coffee mate og fløtepulver da det ikke er så enkelt å tørke fett til pulver. Noen foretrekker rett og slett ekte produkter fremfor erstatninger, selv om erstatningene sikkert smaker bra (nok).

Et annet triks for å redusere bitterheten er vanlig bordsalt. Saltet undertrykker bittersmak og vil gjøre de søte smakene mer fremtredende. Den nøyaktige mekanismen er ikke fullstendig kjent, men det har sannsynligvis noe med natriumioner og transport gjennom cellemembraner. Det er derfor en alltid tilsetter litt salt i sjokoladedesserter. Dette fungerer overraskende bra med kaffe også. Spesielt kokekaffe som ikke har vært gjennom et papirfilter. Papirfilter vil også redusere bittersmaken da noe av denne smaken sitter i oljene i kaffen. Papir filtrerer ut mesteparten av disse. Det bør bemerkes at koffein også har en distinkt bitter smak og derfor vil kaffe alltid være litt bitter, men det avhenger mye av koffeinkonsentrasjonen.

Du trenger ikke være redd for salt kaffe. Mengden som skal til på en kopp er ganske liten. Det holder å ta litt mellom fingrene. Prøv gjerne den samme kaffen med og uten salt.

Takk for tipset, jeg må prøve det også :) men jeg er ikke redd for hvor sunt eller ikke coffee mate er. Hvis det fører til at jeg bruker mindre melk så går det vel opp i opp. :)

For øvrig bruker jeg nescafe brasero pulverkaffe, trenger bare koke vann, ikke trakte. Det er lettvint og jeg er ingen gourmand ;) så jeg merker ingen forskjell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.