Gå til innhold
  • Bli medlem

Fiske og Femundsmarka


Cato-L

Anbefalte innlegg

Heisann godtfolk!

Jeg skal på en to ukers tur med ryggsekk, telt og selvsagt, fiskestang til Femundsmarka fra midten av juni og mot juli.

Har noen noe erfaring med hvordan fisket er i Femundsmarka rundt disse tider og eventuelt hva det biter best på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Veldig bra fiske på den tida, er alltid innover rundt den tida selv. Mark, spinner, sluk tørr/våt-flue, det meste funker bra.
 

Edit: Legger ved ett skrytebilde fra i fjor:)

DSC_0104.thumb.JPG.f55687a139ddbeb13a99986baaead260.JPG

Endret av Twistar
La ved ett bilde
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg har vært i marka i starten av juli i 2 år på rad. Har tatt båten til Røa, og fulgt røavassdraget nesten helt opp til rogen, for så å gå ned igjen og over til grøtådalen. Oppover røavassdraget går det veldig mye stor ørret. Spesielt i inn- og utos. virker som ørretten går mest i elvene og prøver å komme seg raskest mulig ned til femunden, siden det er mye stor gjedde i stort sett de fleste vannene i hovedvassdraget. Er også stor mulighet for harr. Gjedde er også garantert. Fisk gjedden nære land med relativt store sluker eller wobblere. 

Når det kommer til utstyr, så har jeg hatt veldig god uttelling på rapala. Gjerne noe ørrett lignende. for to år siden tok jeg en på 3 kg, og i fjor tok bror en på 1,5 kg. Har fisket veldig lite med mark der oppe. 

Det er også til tider veldig godt fluefiske. men skal du ut med fluestanga, er det lettest å gjøre dette i grøtåa. Finere flueelv finner du ikke. Den kan du følge langt, og huser ekstremt mye pen ørrett. Det fins også veldig mye småvann i marka. Som ikke har navn på kartet. her har vi funnet et par skjulte skatter, så det er bare å prøve seg frem :)

jj.JPG

Skjermbilde.JPG

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.