Gå til innhold
  • Bli medlem

Adkomst fiske Nordmarka


Kikut

Anbefalte innlegg

Har blitt Osloborger det neste året grunnet jobb. Da må jeg jo sjekke ut Nordmarka som alle skryter så fælt av!

Har kjøpt kart og lest litt på OFA.no. Tenkte også å kjøpe den nye fiskeboka fra OFA. Fisketurene mine vil begrense seg til dagstur/kveldstur etter jobb. Derfor avhengig av å komme kjapt og effektivt ut i marka, fortrinnsvis med kollektiv og sykkel - men har bil stående hvis det skulle knipe.

Derfor:

Noen tips til adkomst og rute for å komme til gode fiskevann? Gjerne litt vekk fra folkestrømmen.

 

På forhånd takk for alle svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei, hei  

Har du sykkel er det en fordel,  sykkle inn fra Maridalen, eller Sørkedalen, kan ta sykkel  på tog til Movaten, Hakkadal, 

mange vann å velge mellom,  Flere fine vann opp fra Movaten og Hakkadal,  fin fisketid i marka nå fremmover, isen forsvinner raskt nå.

( ser ikke sånn ut i dag )  Fiskekartboka forteller det meste 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

For kveldsturer så tar jeg gjerne bilen med sykkelen inni opp til Movatn. Mest småfisk der, men det tar bare 15 min å sykle inn til Ørfiske, hvor det fins brukbar ørret. Det tar vel 10 min å gå over til Langdalsvann. En annen mulighet er å sette bilen på Hammeren i Maridalen (i krysset før kirkeruinen), og sykle opp veien mot Kikut. Det er fint fiske i Rottungen, og det kan være bra i Gåslungen. Om man vil ha en litt lenger sykkeltur, så kan du sykle videre opp til Bjørnsjøen, og aller helst inn til Gørjene. Da er du ved en skikkelig ørretperle.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.