Gå til innhold
  • Bli medlem

Bergsdalen i slutten av mai uten ski


Rabatami

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg og madammen lyster på en fjelltur og ser at kristihimmelfartshelgen er best anledning i nærmeste fremtid. Vi har funnet en rundtur i Bergsdalen der vi tenkte å gå hytte til hytte fra Lid og over til Kvamskogen, via Høgabu, Gullhorgabu og Vending. På bildene derfra nå begynner jo fjellet å skinne litt gjennom, og vi har noen solfylte og varme dager foran oss - men samtidig så ligger jo mye av ruten rundt 900+ meter. Og vi bør helst kunne se T-merkene der vi går.  Spørsmålet er om dette lar seg gjøre til fots i slutten av mai, eller om det er litt for optimistisk?

Christer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror det er optimistisk å tenke at det er helt snøfritt, men det er nok farbart uten ski. Uansett ville ikke jeg gått en ukjent rute uten kart og kompass. Det er ikke alle T-er som er like lett å finne selv om det er bart. Ev suppler med GPS (ev på mobil).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Optimist! Har vore her inne i midten av juni til Vending og då var det store snøfonner og islagte vatn. No er det stor forskjell frå år til år så ta kontakt med bergen turlag, dei veit jo litt om føretilhøva her. Hugs at sjølv om det er varme dagar no så er det kuldegrader på natta og det smeltar egentlig ikkje så veldig mykje snø.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i de foregående vurderingene. Selv om det skulle smelte en del i dagene fremover tror jeg neppe du kan regne med å se T-merkingen i store deler av den tiltenkte traseen. Men kanskje Kalvedalshytten fra Romarheimsdalen kan være et alternativ? Der pleier snøen å forsvinne litt tidligere enn i Bergsdalen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.