Gå til innhold
  • Bli medlem

Real supper - er det noe til mat


Tom42

Anbefalte innlegg

Til jul og fødselsdager har jeg ønsket meg Real turmat, men og det gikk greit helt til et lyst hode kjøpte supper!.  har nå et par kjøttsupper, en gulasjsuppe og en Minestronesuppe. Er det noe mat i slike?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Næringsinnholdet står jo bak på pakka da 🙂 , men jeg synes det bli litt lite for meg. men med ett par skiver brød til er det en grei middag.

Eller ville jeg anbefale å smake og teste de ut hjemme, er kjipt å finne ut på tur at du ikke liker dem eller får nok næring av dem.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Turlyst

En sammenlikning mellom kjøttsuppe og storfegryte.

Næringsinnhold kjøttsuppe (nettoinnhold 55 gram)

  PER 100G PER PORSJON PER 100G SPISEKLAR  
Energi (kJ) 1930 1062 287  
Energi (kcal) 461 254 69  
Fett (g) 25 14 3,7  
↳ Hvorav mettede fettsyrer (g) 3,6 2,0 0,5  
Karbohydrater (g) 42 23 6,2  
↳ Hvorav sukkerarter (g) 9 5 1,3  
Kostfiber (g) 7 4 1,0  
Protein (g) 15 8 2,2  
Salt (g) 4,2 2,3 0,6  
Vann (%)

Max 5 %

   

 

 

Næringsinnhold storfegryte (nettoinnhold 128 gram)

  PER 100G PER PORSJON PER 100G SPISEKLAR  
Energi (kJ) 1970 2522 504  
Energi (kcal) 471 603 120  
Fett (g) 22 28 5,6  
↳ Hvorav mettede fettsyrer (g) 2,8 3,6 0,7  
Karbohydrater (g) 53 68 13,6  
↳ Hvorav sukkerarter (g) 3,8 4,9 1,0  
Kostfiber (g) 4 5 1,0  
Protein (g) 14 18 3,6  
Salt (g) 2,5 3,2 0,6  
Vann (%) Max 5 %  
Endret av Turlyst
Justert tabellen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, lars p skrev:

Næringsinnholdet står jo bak på pakka da 1f642.png , men jeg synes det bli litt lite for meg. men med ett par skiver brød til er det en grei middag.

Eller ville jeg anbefale å smake og teste de ut hjemme, er kjipt å finne ut på tur at du ikke liker dem eller får nok næring av dem.

Plag meg ikke med facts!  Ha. ha.  Følger ditt råd og tar en test  i morgen.  Men du kan godt "plage" meg masse med tidlig vårfiske på Hardangervidda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Tor-Erik-L-77 skrev:

Suppene kan alltids boostes litt i kallori avdelingen om man hiver oppi litt ekstra smør, pølser og annet snadder - kommer til å smake ti ganger bedre og du kan variere så mye du orker :)

Bruker å ha i litt ekstra vann og en pose Mills original potetmos i disse posesuppene, det blir noe som ligner lapskaus.
Det smaker helt ok, Dog gulasj har jeg ikke prøvd på.
 

en pose potetmos:

Næringsinnhold pr. 100g/ml
Energi 1500 kJ / 360 kcal
Fett 0,50 g
Karbohydrater 79 g
— sukkerarter 2 g
Kostfiber 5 g
Protein 6 g
Salt 0,50 g
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På langtur bør frokost og lunsj være minst like kaloririke som middag, så jeg ville supplert med en hel del ymse uavhengig av når på døgnet jeg hadde spist suppa.

Når det er sagt, så er suppe et fint avbrekk fra brødmat, gryter og graut. Variert mat på tur gir enda større glede. Sist tur på Dovre hadde jeg med tørrfryst iskrem til dessert ene kvelden :)

https://www.mountainhouse.com/m/product/neapolitan-ice-cream.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Testa kjøttsuppa på tur i fjor. Smakte ok den. Tok de som lunsj med en brødskive ved siden av. Alene er det litt lite til meg, hvertfall hvis det er en dag jeg er i forflytting. Ene dagen var det litt kjølig og regn, da var det greit med litt varm lunsj som jeg hadde i en litt raus dose pepper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Testa kjøttsuppa i går kveld og ikke med hjelp av en hel flaske rødvin så smakte den.
(Kan være pga. at jeg har klemt i meg for mange poser Real opp gjennom tiden men kjøttsuppa må jeg innrømme at var smakløs)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Når det gjelder suppe så har jeg til lunch eller annen varm kos i løpet av dagen på laksefiske/jakt/dagsturer fra camp osv blitt veldig glad i disse suppene fra Knorr som gir en halv liter (tykk og fin) suppe. Genialt kombinert med en titankopp på 5 dl så er det en  kjapp sak å få litt varmlunch. 
 





PS. Den med brokkoli og blomkål er også god...



(Innlegget KAN inneholde spor av produktplassering....)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.