Gå til innhold
  • Bli medlem

Klymit-liggeunderlag


Anbefalte innlegg

Er det noen som har noen erfaringer der?

De har forholdsvis bredt varespekter ser jeg med både enkle, doble, isolerte, lange, korte og for hengekøyer. Så vidt jeg ser spenner R-verdi fra ca 1,1-4,4. 

Ettersom snøen forhåpentlig forsvinner her om en måned eller to så tok jeg sjansen på å bestille et par rabatterte uisolerte til begge ungene slik at vi slipper mer krangling om at pappa sover på svanemadrass og de på bamseunderlag ;-) . Ca 500g pr underlag og akkurat under 1000-lappen for begge inkl frakt. 

Hører gjerne om andres erfaringer og kommer tilbake med mine bare vi får brukt dem litt....



 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
  • 2 uker senere...

Jeg har et (med lav r-verdi), har stort sett bruk det innendørs og når jeg hatt det med ut har det vært med et bamseunderlag under. Helt fint å ligge på, tåler hundeklør mye bedre enn jeg fryktet. Syntes det er litt knotete ventiler men det skyldes vel stort sett at jeg på død og liv vil skru på dem, vi får kalle det brukerfeil. Jeg savner pumpe hver gang jeg skal blåse det opp, men det får man jo kjøpt.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 år senere...

Søkte etter noe info og fant igjen gammel tråd. 

Kan komme med erfaringene nuh etter et par års bruk. Og ungene er fortsatt fornøyd. De brukes som regel på tur hvor de også har hver sin halvdel av et vanlig "lett-billig-biltema-skumunderlag" som beskyttelse under overkroppdelen og som brukes når det skal sittes utenfor telt osv. 

Ingen ting å klage på foreløpig. Vi blåser de opp med pumpe elelr pumpepose for å unngå fukt i underlaget. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Slenger meg på et Klymitspørmsål jeg også. 

Jeg vurderer denne:

https://www.fjellsport.no/klymit-insulated-hammock-v-red.html?channable=013b486964003131372d36353731dd&gclid=Cj0KCQjwpf2IBhDkARIsAGVo0D0KIBkHdydpxOJWiwziCiBnMgLY3ehrEA1GpIcQesvgr1bjZMX9kBgaAilcEALw_wcB

..... for å kun ha med ett underlag på tur i Hennessy Exp. Asym-zip. Til nå har det funka med Bergams Extreme og StS Comfort plus.

Kommer ikke til å sove ute i nattetemp under 2-3 minus. 

Er veldig blanda tilbakemeldinger (som på alt annet her i livet)..... hva mener folket her om denne? 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

frankdrebin skrev (41 minutter siden):

Jeg har sovet ned i -4 med den flere netter. Den funker godt. Er ikke verdt 1800 kroner. Da er du bedre tjent med å kjøpe underquilt. Det er bedre, til tilnærmet samme pris.

jeg kjøpte min på Finn.no for 1500 en tid hvor nypris var 2500 kroner. :S Jeg angrer ikke, men skulle ønske jeg gikk rett til UQ.

Synes ikke prisen er ille, om en kan erstatte det jeg har i dag. Kan jo uansett teste, og returnere.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vandrefalken skrev (10 minutter siden):

Styrer unna Klymit generelt når det kommer til hvordan de gir R-verdi kontra hvordan det viste seg at de "faktisk" var under ASTM-standarden. Men det er meg 😛 Underquilt kan by på mer pakkvolum, men deilig komfort. 😊

Men med underquilt må jeg vel også ha noe å ligge i selve køya?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DenGladeVandrer skrev (28 minutter siden):

Men med underquilt må jeg vel også ha noe å ligge i selve køya?

 

Nei. Du ligger i køya og underquilten isolerer deg mot kuldetap via konveksjon underfra, sopepose eller topquilt isolerer oversiden mot det samme.  Jeg ligger rett på køya. På langturer i silkepose. Som regel i ullundertøy, men midtsommers bare i boxershorts.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

frankdrebin skrev (3 timer siden):

Nei. Du ligger i køya og underquilten isolerer deg mot kuldetap via konveksjon underfra, sopepose eller topquilt isolerer oversiden mot det samme.  Jeg ligger rett på køya. På langturer i silkepose. Som regel i ullundertøy, men midtsommers bare i boxershorts.

Jeg har kjørt skum og oppblås.. pose og undertøy ettersom hva temp sier..funker jo egentlig veldig bra, så strengt tatt ikke vits å gjøre noe annet egentlig. Slutter uansett køyesesong når det blir frost. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt opp til deg selv, selvsagt. Poenget mitt er at om du skal kjøpe et underlag som koster relativt mye og strengt tatt bare funker i køye, er det bedre å bare kjøpe en quilt som koster omtrent like mye. Det sier jeg som en som har begge deler. Jeg sover i køye hele året og stortrives med det.

Men igjen. Det er helt opp til deg. HYOH! og trives du best med liggeunderlag så er det ikke noe å lure på engang. :)

IMG_20200404_114432.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.