Gå til innhold
  • Bli medlem

Tips til rimelig telt (3-sesong, god plass til 2)


oleva

Anbefalte innlegg

Noen som har gode tips til rimelig telt?

Skal benyttes på fjell- og kajakktur (vil nok sjelden være mer enn 1-2 overnattinger), og må ha ok plass til to personer. Kommer til å bruke teltet en del alene, og i tillegg til et tremannstelt når jeg har med barna.Trenger ikke ekstremtelt, men bør tåle litt regn og være forholdsvis lett (mtp fjelltur) og pakkvennlig (mtp kajakktur). Ønsker helst litt romslig fortelt, med plass til bagasje og mulighet for å kokkelere under tak.

Har lite greie på kvalitetsforskjeller osv, og hadde helst ønske å bruke minst mulig på et telt som var ok i ett år eller to, for å kunne gjøre meg opp mer egne erfaringer og investere i et bedre telt etterhvert. Ser det selges noen litt brukte telt på finn også, men gjerne uten at modell er oppgitt så det er litt kinkig å vite kvalitet og vurdere om prisen er riktig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Både jeg og en kamerat har 2-mannsvarianten av denne (brukes som solotelt+hund) og er godt fornøyd med dem. Følger med footprint (ligger bare under innerteltet) som gjør det mulig å sette opp ytterteltet først når været er dårlig - praktisk siden det er netting i taket på innerteltet. Vil anta det samme gjelder 3-manns. Sparer både kroner og kg i forhold til de 2 andre, taper dog litt på forteltet..

http://www.123friluft.no/friluft/telt/cloud-3-ultralight-orange

 

Syns forøvrig å huske at takhøyden på Nordmarka er ganske horribel. Har bare krabba inn i det på XXL en gang. Yaranga vet jeg ingenting om

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.