Gå til innhold
  • Bli medlem

Helsport Lofoten Trek 5 Camp - Noen som har rukket å teste?


whistler

Anbefalte innlegg

Er ute etter et stort telt for å få god plass til hele familien (2 voksne + 2 barn + en Dachs). Har kikket en del på Lofoten 5 Camp, men det er lite info å finne enda. Modellen kom vel nå for sesongen 2017, men det er kanskje noen som allerede har fått testet og gjort seg noen tanker?

Er klar over at teltet er ganske tungt, men med to små barn blir det ikke de lengste bæreetappene uansett. I tillegg har jeg planer om å kjøpe kano i sommer. Plass er derfor viktigere enn ekstremt lav vekt. 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kikket litt på dette teltet på Camp Villmark messen nå. Så ganske romslig og stort ut. Jeg er også på utkikk etter nytt familietelt. Vurderer Hilleberg Kaitum 4 GT, siden det er et helårstelt (har som mål å utvide tursesongen vår), og siden vi for det meste er over tregrensen. Trek-serien til Helsport er vel 3-sesongs mener jeg, selv om personen jeg snakket med fra Helsport sa man fint kunne bruke dette hele året. Tror man får grei plass til fire inne i teltet ja. Husker ikke helt hvordan forteltet var, men mener det også var stort. Trek har vel også høyere takhøyde enn pro og extreme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Thomas_B skrev:

Kikket litt på dette teltet på Camp Villmark messen nå. Så ganske romslig og stort ut. Jeg er også på utkikk etter nytt familietelt. Vurderer Hilleberg Kaitum 4 GT, siden det er et helårstelt (har som mål å utvide tursesongen vår), og siden vi for det meste er over tregrensen. Trek-serien til Helsport er vel 3-sesongs mener jeg, selv om personen jeg snakket med fra Helsport sa man fint kunne bruke dette hele året. Tror man får grei plass til fire inne i teltet ja. Husker ikke helt hvordan forteltet var, men mener det også var stort. Trek har vel også høyere takhøyde enn pro og extreme.

Har sendt en forespørsel til Helsport på om det kommer flere bilder av 5-campen men har ikke hørt noe enda. Bør vel komme til XXL snart så det går an å spørre om de kan slå det opp. 

Vintertelt har jeg i Svalbard 3, men Trek teltene kan helt sikkert fint brukes også på vinteren. Fordelen med Trek modellene er grei pris og romsligere dimensjoner alle veier. Bakdelen er jo høyere vekt men syntes ikke det gjør så mye til familiebruk, enda. Det tar noen år før begge kan gå lengre dagsetapper 😃

Er dere fire? Isåfall vil jeg tro det blir litt trangt i f.eks Kaitum 4?

Endret av whistler
Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, Espen Ørud skrev:

Smart triks!

(Telt som har vært på fotoshoot havner ofte i Outleten ;-) )

HAHA! Genialt. Det hadde jeg ikke tenkt på en gang. Da blir det å følge (enda mer) med på outleten til Helsport fremover ;-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...
  • 1 år senere...
AuroraS skrev (På 28.1.2020 den 21.11):

Hei, drar opp en gammel tråd her. Noen som har fått erfaring med dette teltet? Vi også vurderer dette til familie på 4 (muligens 5 etter hvert). 

Gikk du for dette @AuroraS? Driver å lusker på dette og er i 4 muligens 5 situasjon selv:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte Lofoten Pro 4 Camp i sommer. Forsåvidt et fint telt og spesielt fan av fronten, men det ble litt lavt i fotenden og med skråvegger når en har en på 2 år som liker å romstere rundt. Ble derfor solgt og kommer til å gå for et Abisko Endurance 4 isteden. Når det er sagt kan se det se ut som Trek er noe høyere faktisk. Uansett noe å være obs på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ttelle skrev (10 timer siden):

Gikk du for dette @AuroraS? Driver å lusker på dette og er i 4 muligens 5 situasjon selv:)

Vi har blitt 5. Med 3 unger under 5 år samt nesten 3 uker av ferien på campingplasser rundt omkring i Norge i fjor endte vi opp med et 6-manns Outwell telt kjøpt for litt under 5000kr på Coop OBS. Kom fram til at vi ikke orker å bære både ungene (2 stk i bæremeis) og alt som skal til for teltovernatting nå mens de er så små. For vår del ble glampingtilværelsen i fjor stor suksess så tenker gjenta det i år. Ungene storkoste seg, vi hadde nok plass innendørs også når det regnet og kunne våkne opp til nytraktet kaffe hver morgen.
 

Kjøper heller et turtelt når ungene har blitt litt større. Jeg brukte en god del tid på å vurdere både Fjellheimen, Lofoten og andre før vi gikk for Outwell. Innså at liker Hilleberg teltene (har et lite 2-manns fra før) såpass mye bedre enn Helsport at det nok blir det vi går for når den tid kommer. «Liker» er nok mest basert på følelse heller enn fornuft🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ttelle skrev (26 minutter siden):

Så mange valg og muligheter @AuroraS. Nå står det mellom msr habitude, marmut vapor, helsport trek 5. Men så ser jo outwell ganske sweet ut komfortmessig:) Hilleberg blir for dyrt. 12 løk er greit mye.

Ja de er alt for dyre😅 En av faktorene for vår del var at ungene er så hardhendte med alt de er borti at vi gikk for så billig og sterkt som mulig. Ingen krise om Outwell teltet blir ødelagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AuroraS skrev (1 minutt siden):

Ja de er alt for dyre😅 En av faktorene for vår del var at ungene er så hardhendte med alt de er borti at vi gikk for så billig og sterkt som mulig. Ingen krise om Outwell teltet blir ødelagt.

Da ble det akkurat msr habitude på oss:) har en liten rabatt på derute.no via jobben så prisen ble ganske ok. Takk for innspill @AuroraS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.