Gå til innhold
  • Bli medlem

Robens telt?


opas

Anbefalte innlegg

Heisann. 

Jeg bruker et Hilleberg Enan på mine egotripp. Når mine døtre var små har de vært med på en del telt turer, da i tunnel telt fra Helsport.

Nå er de blitt 20 og 23 år gamle, men har ytret ønske om å være med på telt turer til sommeren. Jeg tenker da å skaffe et rimelig telt, helst med to innganger. I alle fall et relativt stort for telt. Kanskje 2-manns telt , eventuelt 3-manns.

Tenker da at jeg blir liggende å snorke i mitt Enan noen meter i fra, og jentene i et telt for dem. 

Nå blir dette telting vår,sommer eller høst, og kanskje så høyt som på Hardangervidda. Jeg har selvfølgelig lyst på Hilleberg, Fjellreven eller Helsport, men økonomien tillater ikke det enda da jeg nylig er blitt enslig. Dessuten er det ikke sikkert at det blir ekstremt mange turer.

Jeg har derfor sett litt på disse Robens teltene som Fjellsport selger. Teltene ser unektelig veldig bra ut, og prisen er skummelt lav. Da tenker jeg at noe er galt :-) 

Er det noen som har kjennskap til disse teltene, eller vet om dette er møkk eller godkjente telt til mitt skisserte bruk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hoppet på et tilbud med en rabattkode på 25%. Leser at teltet tåler mye vind i test, har gode vannsøyler og har tykk duk. Litt tungt men ser ut til å ha gode løsninger og plass.

Skal komme med en rapport etter sommeren for dem som ønsker et rimelig telt med tilsynelatende gode kvaliteter.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte eit til bonusdotter når ho ønska seg eget telt. Som gave til tiåring med uviss bruksmengde, var me måtehaldne med pris. 

Me har vore særs nøgde med teltet, og brukar det innimellom sjølve når det stettar behova våre best. 

Treng bra bardunering i bakkant for å få ok avstand mellom inner og yttertelt. Dette er eit tunneltelt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg synes designet og vekten ser meget likt ut som Hilleberg Staika, men til 1/3 av prisen :-)  Dessuten har det i følge spekket en meget høy bruddstyrke i dukene, 75D i ytterduken!!! Er også i følge produsenten testet i vindmaskin til godkjent for 120 Km/t. Alt dette virker for godt til å være sant, så det skal bli artig å få testet dette teltet. Kan være bang for the bucks :-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Jeg har Robens Goshawk, kjøpt i 2014. Dette er blitt vårt foretrukne telt på fjellturer på tross av at vi har lettere telt. God kvalitet, fine løsninger mht innganger og apsis, tåler masse vind. Ingen kondensproblem selv ved noen minusgrader. Så Robens kan jeg anbefale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.