Gå til innhold
  • Bli medlem

gps på mobil


turdame

Anbefalte innlegg

Annonse

Jeg bruker Geoviewer med Norgeskart når Garmin GPS ikke er med. Funker helt greit for å sjekke at jeg er der jeg tror jeg er ;-) 

Mener oppskriften på hvordan man gjøre det ligger på Statkart sine hjemmesider. Appen og kartene er gratis 😃

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Bratt", den nye appen til NGI er enkel i bruk og lar deg laste ned kartutsnitt for offline-bruk. Meget godt planleggings- og bruksverktøy for de som ferdes i bratt terreng, men kartene er også gode til vanlig turbruk :) Ellers er også "Ut", appen til DNT, flittig i bruk der det er mobildekning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Jan Otto skrev:

"Bratt", den nye appen til NGI er enkel i bruk og lar deg laste ned kartutsnitt for offline-bruk. 

Den visste jeg ikke om, takk for tipset!

Ser ut som det er en begrensning på 100mb pr kart man kan laste ned, så hvis man vil ha høyeste detaljnivå må man litt små kartutsnitt. Men denne så veldig fin ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter tips på en turside (fjell-vandring.net) som har masse ruter inne kjøpte jeg TOPO GPS Norge for den nette sum av 44 kr I Helga etter at jeg slet med å finne parkeringen til turen jeg skulle på langfredag (manglet mobildekning og hadde ikke med beskrivelsen av turen siden jeg egentlig hadde tenkt meg et annet sted der jeg var kjent (men fikk parkert (på feil plass) og gått tur og fikk jo raskt 3g/4G dekning når jeg kom opp I høyden (som jeg regnet med). Søndagen gikk jeg tur rundt et vann og var kjempeskuffet siden TOPO viste at jeg gikk rett over vannet... men med litt endring av instilling funket det fint.  Har alltid bare brukt kart og kompass men har tenkt å kjøpe GPS for sikkerhets skyld - men ser at for dagsturer som ikke er I vinterkulde tenker jeg dette funker helt ok.  Lett å bade laste ned ruter og å lage egne mens jeg går. Og ikke minst å se om jeg er der jeg tror jeg er på kart Har ikke forsøkt å tegne inn selv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.