Gå til innhold
  • Bli medlem

MSR Hubba Hubba NX (2)


turdame

Anbefalte innlegg

Annonse

Jeg har ikke Hubba Hubba selv, men har erfaring med andre MSR-telt og dette er meget gode telt. Bakdelen er at innerteltet må opp først og det kan jo være litt stusselig om det bøtter ned. 

Jeg vil si det kommer an på budsjettet ditt. Om du vil spare litt penger er MSR et meget godt valg og Elixir er kanskje enda bedre valg økonomisk sett. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke MSR teltet men et som ligner veldig fra en annen amerikansk produsent. Jeg har vært veldig fornøyd med det. Slike telt har ofte mye netting i innertelt men duk nederst. Gir god lufting og lite kondens, men også vanskeligere å varme opp. Deilig at det ikke blir badstue i teltet når sola har stått opp.  Konstruksjinen gir bra utnyttelse av plass og bra takhøyde i mye av teltet. Liker at telt er selvstående. Mitt ble kjøpt før Helsport kom med SL telt men er uten noe særlig slitasje. En lite hull i myggnett, mest min egen feil. Er det teltet jeg bruker klart mest.

Teltet settes normalt opp med innertelt først. Men med ekstra bunnduk kan du sette yttertelt førsr. Jeg har det til mitt og det fungerer fint. Kan da sette opp alt ,bare innter eller bare yttertelt. Har gjort det siste noen ganger utenom innsektsesong i marka for å spare vekt.

Spørsmålet er hvor og når du skal bruke det. Som sommertelt er det helt supert. Ser du derimkt for deg at du skal my høyt til fjells vår og høst så ville jeg sett på et telt med duk i innertelt og ikke så mye netting. Bruker andre telt selv når det er kjølig og fare for mye vind. Vet folk i Usa bruker slike telt på vinteren også fordi de gir lite kondens. Dpg er nok det i skog i rolig vær.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hubba nx og har en kammerat med hubba hubba nx, begge er gode telte, virker som solid kvalitet, det er let, nemt at sætte op, rigtig god plads indeni, både i højde og længde.

Har man footprint til teltet, er det nemt at sætte op med yderteltet først, og så klipse inderteltet i bagefter.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt Hubba Hubba NX i et par års tid, og som @borgern sier er det et supert sommertelt. Lett å bære, lett å sette opp, god ventilasjon. Teltet kommer til å holde to personer og utstyr tørt i lavlandet. Men det er så pass stor "glippe" under overteltet og så pass mye netting i innerteltet at det ikke føles lunt dersom det er trekk eller vind.

Du trenger ikke footprint selv om du setter det opp med ytterteltet først, men det er litt enklere med. 

Kvalitetsmessig har jeg ikke noe å utsette på teltet, og pakkposen er genial. Men jeg holder på å konkludere med at jeg selger teltet, og går over til et telt som er omtrent dobbelt så dyrt, og dobbelt så tungt, selv om det er like stort. Men duken går altså da ned til bakken og innertettet er tett. Og produsenten er skandinavisk...

Send DM om du ønsker en god pris, da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.