Gå til innhold
  • Bli medlem

Kokekar - Kjøpe sett?


Terka

Anbefalte innlegg

Vurderer å oppgradere litt fra de 20+ år gamle Trangia alu-kjelene mine hvor jeg ofte svir maten litt, med tilhørende jobb for å få bort det dom er brent fast.

Kikka litt på sett som kan dekke "kjøkkenbehovet" for meg og barna på tur (åleine så blir det ofte ein brenner+ein kjele), men er usikker på hva som er bra.

Er en av disse noe å gå for?

https://www.fjellsport.no/gsi-outdoors-pinnacle-camper.html

https://www.fjellsport.no/gsi-bugaboo-camper.html?___store=fjellsport_no_nb&nosto=nosto-page-product3

Trenger strengt tatt ikke noe annet en kjeler og (definitivt) stekepanne, men ser verdien av å kunne pakke allt ned i største kjelen mtp plass i sekken.

 

Endret av Terka
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er no berre å legge att det du ikkje treng heime, så får du plass til pumpa/bålposen/brenneren eller noko anna du likevel må ha med :)

Eg har ikkje erfaring med desse så kan ikkje seie noko om dei, har stort sett nytta meg av Kovea og Primus Litech 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En natt til å sove på det var nok tid syntes jeg. (Ingen vits å bruke for mye tid til å tenkte uten at det gir noe mer.)

Leste litt på utenlandske forum også og prøver ut GSI Pinnacle sett + ekstra stekepanne. 

Takk for innspill og råd! 😊

Edit: Ble med en liten påskegave til meg selv også; GSI Pinnacle Soloist - til mine soloturer.

Tror forresten jeg har desidert mest kokekar til tur nå ift hva som er på kjøkkenet.. må enten oppgradere der også snart, eller spise mye ute i år også! 😅

Endret av Terka
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mareng

Jeg er såååå fornøyd med Primus Litech super settet.

Svært godt non-stick belegg, og en 2 liters kjele som faktisk er stor nok til det meste, samt en mindre kjele til soloturer. Med denne stekepannen, er set enkelt å lage pannekaker ;)

Jeg oppbevarer det alltid en en pakkpose som passer, og brenner og kjelehåndtak er pakket inn slik at det ikke skal ripe opp belegget inne kjelene under transport. Jeg legger alt inni kjelen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.