Gå til innhold
  • Bli medlem

Agdestein

Anbefalte innlegg

Annonse
På 7.4.2017 den 9.29, MountainGoat skrev:

Konge!! Få det på!! :D

Når tenker du å dra og hvor lang tid skal du bruke?

😄

Tenker sommeren 2018. Har ikke turd å si det høyt til meg selv en gang før nå 😅

Jeg vet ikke helt hva som er realistisk, men har ikke lyst å kjenne på tidspress hele veien. Så jeg tenker å ha 2 måneder til rådighet til en sånn tur..

 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

@Silj3 KULT! Den ruta er nok fin :)

Skal gå ruta "Norge på tvers 63%" med barn nå til sommeren og så starte på Norge på langs (også med barn) fra høsten av. Blir jo en del etapper. Men denne ruta som du skal gå virker å ligge i fantastisk terreng! Ble fristet til å gjøre den selv :) Gleder meg til å lese rapport! GJØR DET!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
På 3.5.2017 den 12.46, StineHV skrev:

@Silj3 KULT! Den ruta er nok fin :)

Skal gå ruta "Norge på tvers 63%" med barn nå til sommeren og så starte på Norge på langs (også med barn) fra høsten av. Blir jo en del etapper. Men denne ruta som du skal gå virker å ligge i fantastisk terreng! Ble fristet til å gjøre den selv :) Gleder meg til å lese rapport! GJØR DET!

Hvor gamle er barna dine? Jeg og mine 2 snakker også om denne ruten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Me gjekk ruta langs 63 grader nord med kids for nokre år sidan.

Turen var grei, definitivt finast lengst aust. Me var 4 vaksne og 7 kids i alderen 4 - 10 år. Den yngste satt ein del på skuldrane. Ver obs på at til dømes Schultzhytta har dårlege tørkemoglegheiter om det kjem større grupper, og vernet av bygningene gjer at ein ikkje får tørka ila natta. 

Kidsa har fabla om å gå den igjen, på ski. Noko eg heilt ærleg tenkjer kanskje er ein variant som passar oss betre. Eg mislikar myr så til de grader når eg skal gå  🤣 myr eignar seg best til stille observasjon synes eg. 

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Neppe spesielt godt tips til deg, men hadde en veldig fin Norge-på-tvers-opplevelse i dag. Har hytte i nærheten av Osensjøen (Åmot, Hedmark) og var en tur nede ved stranda i dag (nordenden av sjøen). Der kommer det to karer slentrende med diger oppakning og rallarhatt. "På langtur?" "Ja, vi startet ved Ljørdalen/Trysil for noen dager siden og skal ende opp i Florø om en måneds tid", var svaret. Så da ble det selvsagt en turprat. Gutta var på sin første langtur, og de hadde en veldig fin tilnærming til det. Blant annet hadde de gamle, men solide sekker som sikkert veide 5 kg før man puttet noe i dem, og hadde basert seg på å sove under tarp mens de sikkert byttet på å jage knott. Og selv om det sikkert er mange butikker underveis, hadde de en plan om å proviantere kun en gang på turen (på Tretten). Og de hadde like godt lagt igjen smarttelefonen, klokka og gpsen hjemme (sjansen for at de blogger er under null). Gode gutter, ønsker dem en alle tiders tur. Og det samme til deg Silj3, selvsagt!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
På 10.6.2017 den 23.33, marius-j skrev:

Ser veldig fristende ut 1f60a.png gleder meg til rapport. Har også tenkt på noe lignende, og lurer på om ikke jeg må konstruere en midtlivskrise så jeg kanskje får lov av kona å dra på en sånn tur...

Stemmer for den! ✌🏼

Glad jeg har en samboer som støtter og oppmuntrer til galskapen 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.