Gå til innhold
  • Bli medlem

For lange stenger på Exped Chair kit


Anbefalte innlegg

I dag tok jeg fram downmat 7lw liggeunderlaget som har ligget nedpakket er halvt års tid. Stengene til stolsettet har altid vært litt trange å få på plass, men nå er det helt umulig. Jeg tror rett og slett trekket må ha trukket seg litt sammen av å ligg urørt. 

Er det noen som har noen gode tips før jeg sager av stengene? Arghh...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da måtte jeg finne fram trekket og sjekke...det er som du sier ikke noe rakettforskning, MEN det er to steder i stangkanalen det er mulig å putte inn stanga,og den ene blir for kort...dessuten butter stanga i bunn hvis den kommer litt skrått så jeg måtte "lirke" litt for å få den til å treffe midt i. Legger ved ett bilde(hvis jeg får det til) der jeg "putter inn stanga", og et hvor stanga ligger utenpå kanalen så ser hvor lang den er🤔

20170405_212249.jpg

20170405_212221.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På min så må jeg ta skikkelig i for å få de på plass.

Noen ganger tar jeg ut stenge hvis jeg vil pakke det ned på en annen måte, eller bare skal bruke det som ett rent trekk og ikke vil drasse med stengene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reiv opp chairkitn min på ene siden fordi den var for trang (brutus ja). Ga da opp prosjektet og la meg til å sove med chairkitn som trekk. Neste morgen gikk støtta i lett som bare det. Lå på ei myr så regner med det var fukt den trengte. Så mitt råd er da: prøv å fukt den litt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Eksilbergenseren skrev:

Det er kanskje best å ta av hele trekket?

Jeg har gjort det, men når det viser seg at stengene kan tas ut så åpner det seg jo nye muligheter. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda @Miamaria men vær klar over at det kan vise seg at de ikke kan puttes inn igjen ;-) Jeg fikk mine på plass ved å fukte trekket i går. I dag er det tørt, og så stramt at dersom jeg får dem ut vil jeg aldri få dem inn igjen. Mest sannsynlig er dette et hint fra Exped om at jeg må komme meg ut på tur, og ikke langtidslagre utstyr i boken. Jeg tipper det blir romsligere ved hyppig bruk.

OT: Hvis trekk til liggeunderlag kan krympe av å ligge i boden, så kan det jo hende at jeg har rett når jeg påstår at turbuksen som er trangere i livet også har krympet litt?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Har vært borte i det samme for 2 år siden. Tror jeg fuktet hele greia og hadde trekket på og maks pumpet madrass over natta slik at det strakk seg litt og dermed gikk de i. Har ikke tatt dem ut siden.... ;-). Husker også jeg idioterklærte meg selv noen ganger underveis da jeg var sikker på at det var en eller annen patent jeg ikke skjønte ;-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.