Gå til innhold
  • Bli medlem

Trenger 3-sesongers pose


Anbefalte innlegg

Hei

Er på utkikk etter en ny sovepose da den gamle er blitt dårlig + den er for tung.

Virker som mange er fornøyd med Warmpeace viking 600, så vurdere den sterkt (grei vekt+dun).

Den andre kandidaten er Marmor Scandium (hybrid - dun/synt).

Prismessig veldig lik, og det samme gjelder vel også komforttemperaturen.

Noen som har synspunktet om disse to alternativene ☺

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ikke peiling på Marmot, men hvis de er helt like og veier det samme, så er vel den billigste et godt valg? Selv har jeg Warmpeacen Viking 600 og som 3-sesongs er det helt utenkelig å svi av det dobbelte for å få en pose med innebygd radio, massasje og en tjener med på kjøpet, bare fordi det heter RAB, ME eller et annet Gucciliknende navn 😂

Saken er at WP Viking 600 leverer varme og komfort godt innenfor limiten til en god vekt og pris. Alt for mange er jo fornøyde med å betale så lite for så mye her inne. Men dun har sine begrensninger om den blir blaut, men det har ikke noe med hvor mye den hverken varmer eller koster da. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Turlyst

Jeg venter gjerne til det er 30-40% før jeg kjøper - får endel bedre følelse da. En god dunpose som behandles bra varer lenge. Har ikke sett Warmpeace Viking 600 på tilbud, sikkert fordi grunnpris er relativt lav. Warmpeace Viking 600 er et godt valg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar :) 

Kommer til å gå for en Viking 600. Vil en Reg (inntil 180cm) passe meg med en lengde på 178/179 cm ?

Ser også de har Wide utgave.....noe vits i for en normal skulderbredde 🤔

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Knupp'n skrev:

Takker for svar :) 

Kommer til å gå for en Viking 600. Vil en Reg (inntil 180cm) passe meg med en lengde på 178/179 cm ?

Ser også de har Wide utgave.....noe vits i for en normal skulderbredde 1f914.png

 

Eg tenkjer at den kan verte i kortast laget? Eg er 167 og har regular. Føler eg må ha litt rom, så eg slepp at føtene pressar mot fotenden på posen. 

Elles er den nokså romsleg på fasongen, så med mindre du er xl som min sambuar, trur eg du greier deg med std, men det er jo litt ulikt kor mykje plassbehov ein har. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Knupp'n skrev:

Takker for svar :) 

Kommer til å gå for en Viking 600. Vil en Reg (inntil 180cm) passe meg med en lengde på 178/179 cm ?

Ser også de har Wide utgave.....noe vits i for en normal skulderbredde 1f914.png

 

Jeg har reg og er 178. Jeg føler jeg har god plass.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 hours ago, Knupp'n said:

Takker for svar :) 

Kommer til å gå for en Viking 600. Vil en Reg (inntil 180cm) passe meg med en lengde på 178/179 cm ?

Ser også de har Wide utgave.....noe vits i for en normal skulderbredde 1f914.png

Jeg har prøvd den posen i den størrelsen og syns den var perfekt(jeg er 179). Jeg foretrekker at posene passer perfekt og ikke har ledig rom for da slipper jeg å varme opp unødvendig luft (spesielt gjelder dette i fotposen). Det er dog en smakssak. Veldig mange her som heller foretrekker god plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Knupp'n skrev:

Takker for svar :) 

Kommer til å gå for en Viking 600. Vil en Reg (inntil 180cm) passe meg med en lengde på 178/179 cm ?

Ser også de har Wide utgave.....noe vits i for en normal skulderbredde 1f914.png

 

Jeg er 177cm, 85kg og har klaustrofobi i soveposer. Jeg bestilte regular wide og den er kanon! Du skal nok ikke ha problemer med lengden nei:) og den ekstra bredden var ett musthave for min del:) tror nok du må borti 185 før den kaaanskje begynner å bli knapp på lengda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mareng

Jeg er 170, og jeg måtte kjøpe regular (180). Short (170) ble for trangt, presset mot fotenden, og det var veldig smalt helt nede i fotboksen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.