Gå til innhold
  • Bli medlem

Sovepose til 6 og 3 åring!


Jonas1986

Anbefalte innlegg

Annonse

3-sesongspose nordpå er det de ellers kaller vinterpose sørpå - hva er du ute etter? ;-) 

Jeg har brukt "vanlig billig barnepose" opp til 140 cm lengde her, men så har jeg hatt med min egen fleeceliner om det er sent på året med fare for litt kulde, men det har holdt til turer i september uten frost i hvert fall...



Tok en rask kikk nuh og det slår meg at dette ser ut som et veldig rimelig og greit alternativ... https://www.fjellsport.no/produkter/barn/soveposer/mammut-hardangervidda-junior-dark-grey.html 


Den ser ut til å være vesentlig varmere enn det junior har brukt her (men som sagt så har vi hatt med fleeceliner som backup, og så har vi som regel en fjelllduk i sekken også sånn i tilfelle (pappa får fin trening av å bære litt ekstra vekt vettu ;-) )



 

Endret av Espen Ørud
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker på en som de kan bruke ned til noen få kuldegrader, kan fort oppleve frost i september og det er ikke noe Serlig å bekymre seg om de er kalde og fryser.. har alltid med jervenduken(hunter) på tur :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isbjørn lager korte poser, isbjørn.no . Har den som heter Barents til min sønn på 6år. God kvalitet,så de varer lenge. Du finner dem på Facebook, der står litt mer opplysninger om lengder og sånt. Opplevd nattetemperaturer nede på 12minus uten at det var problemer.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mareng

Jeg har kjøpt Mountain Goat fra Mountain hardware til mine døtre. Den hr fått gode skussmål her på forumet har jeg sett. Veier ett kilo, så står det -7 grader på den (vet ikke hvordan barneposer testes. Det er en sånn voksepose. Den har ikke nakkekrave, men min datter har holdt varmen godt.

Vi har prøvd ned til ca -3 grader, og jeg kler henne alltid godt og ligger varmepose i soveposen hennes. Ikke sikkert det er nødvendig, men jeg liker å være sikker på at de sover godt.

kostet 750kr på tilbud hos friluftsbarna på nett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Sandstad skrev:

Isbjørn lager korte poser, isbjørn.no . Har den som heter Barents til min sønn på 6år. God kvalitet,så de varer lenge. Du finner dem på Facebook, der står litt mer opplysninger om lengder og sånt. Opplevd nattetemperaturer nede på 12minus uten at det var problemer.

Takk for tips. Har sendt de forespørsel på poser :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når barna var små så brukte vi Fjelpulken sin pulkpose også som sovepose. Fra 5 års alder (eller tidligere, husker ikke) har barna hatt hver sin Helsport Alta Jr.  sovepose.

Når mistemann var 5 år så sov vi i telt i påska med disse posene i 15 minus. Hadde da heldekkende liggeunderlag i innertelt under andre ligunderlag, en voksen sovende på utsiden av barna og jervenduk som teppe over alle fire. Godt og varmt for barna.

Barna er nå 7 og 9, og kommer til å bruke de samme posene en god stund enda. I vinter har de sovet i dem med en ekstra voksenpose på utsiden.

 

Helsport Alta jr kommer forresten i to utgaver nå:

http://www.helsport.no/alta-jr-flex

http://www.helsport.no/alta-winter-jr-flex

Videre har de en lettere billigere som har T-comf = 0 og T-Lim = -5 (Trodde denne skalaen ikke gjaldt for barn??)

http://www.helsport.no/fonnfjell-jr

 

Her er en jeg ville vurdert nå:

https://www.fjellsport.no/mountain-hardwear-mountain-goat-deep-lagoon-reg.html?gclid=CNb_9v-I-9ICFZ7Jsgodt5YARQ

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mareng
2 timer siden, Terka skrev:

Det er denne vi bruker, og hittil har den fungert bra.

Den har ikke nakkekrave, med de fordeler og ulemper det kan medføre. Ikke kompresjonstrekk (jeg tar en stropp rundt posen).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isbjørn sydde poser til nevøene mine, pågrunn av litt misvisende markedsføring på en bestemt visning av hjemmesiden så den varmere ut enn den var. Da det kom for sin dag laget de to helt nye soveposer til guttene og sendte de uten ekstra kostnad, så her er det veldig bra service! 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inntil 150 cm brukte eg Bergans kids comfort til nedpå nokre blå.

Ved kaldere spedde eg på med jervenduk eller ein sommarpose utanpå. Nyttar samme prinsipp no; alle kidsa har tresesongsposar som me supplerer med ein annan pose utanpå, evt varmeflaske 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Sovjetunionen skrev:

Isbjørn sydde poser til nevøene mine, pågrunn av litt misvisende markedsføring på en bestemt visning av hjemmesiden så den varmere ut enn den var. Da det kom for sin dag laget de to helt nye soveposer til guttene og sendte de uten ekstra kostnad, så her er det veldig bra service! 

Vart prisen same som vaksenpose eller dyrare pga spesialsydd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har snakket men en herre på isbjørn i dag, han skulle lage 2 poser til meg som kidz'n kan bruke hele året. For det første er det greit å støtte opp om det lille som ennå blir produsert i Norge, en annen ting er at de har overkommelige pris.

og ikke minst: de får poser som de holder seg gode og varme i selv om det blir kuldegrader :)

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 2 måneder senere...

Som flere er inne på vil jeg anbefale Helsport Alta jr. Flex, Tre sesongers for barn fra 130 cm til 160. Kjøpte denne nå i vår til barnebarnet på 4 år. T.conf 0. T.lim -5, Txtrem -22. Funker veldig bra for en liten kar som er med faren sin og bikkjene på lavvo tur for første gang i år. anbefales, 1.699.- hos XXL.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, Per Fredrik skrev:

Som flere er inne på vil jeg anbefale Helsport Alta jr. Flex, Tre sesongers for barn fra 130 cm til 160. Kjøpte denne nå i vår til barnebarnet på 4 år. T.conf 0. T.lim -5, Txtrem -22. Funker veldig bra for en liten kar som er med faren sin og bikkjene på lavvo tur for første gang i år. anbefales, 1.699.- hos XXL.

Har samme posen til junior på 6:) litt tung synes jeg, men en meget god pose!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Smilet skrev:

Hvor lang tid var det du fikk posene etter at de ble bestilt av isbjørn? 

Har ikke fått knotet meg til å bestille ennå 😩 Blir nok når vi kommer hjem fra ferie :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.