Gå til innhold
  • Bli medlem

Billig Chir kit? DIY?


Gjest Mareng

Anbefalte innlegg

Gjest Mareng

Jeg kunne tenke med ett chair kit til ett exped 7 mw underlag, men jeg synes det er for dyrt. 1000kr og i underkant av 600g er litt mye.

Noen som har noen billigere alternativer, eller noen som har en idè til hvordan å lage ett som ikke blir tyngre? Ser ikke behover for å brette underlaget dobbelt under rompen.

Ser man får Vango Chair kit til 300kr inkl. frakt på e-bay, men dette blir nok litt lite til ett wide underlag. Passer nok bra til disse selvoppblåsbare også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg endte opp med Therm-a-Rest Compack Chair Kit. Fornøyd med det. Mer solide materialer enn jeg frykta ved så lav vekt(veid til under 200 gram, men mitt er medium).

Jeg bor i Belgia og fikk bestilt det ganske billig fra England (EU enn så lenge, ingen ekstra moms osv). Fant ikke akkurat den modellen i Norge noe sted, men sjekke gjerne oversikten under. Det finnes mange universal-stolkit.

http://sectionhiker.com/lightweight-backpacking-chair-kits/

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.4.2017 den 20.35, djing0 skrev:

Har ingen erfaring med dette, men det er BILLIG! Det er jo ikke verre enn å kjøpe og så levere tilbake hvis det ikke er noe særlig.

Edit: Ser at det står opptil bredde 53cm, men er jo mulig å sjekke om det går med bredere..

https://www.xxl.no/phoxx-stoltrekk-til-oppblasbart-underlag/p/1098337_1_style

Har denne selv. Til prisen er jeg kjempefornøyd! Kjøpt på tilbud til 150,-

Har riktig nok ikke muligheten til å brettes ut slik f.eks. Exped Chair kit kan.

Endret av FredrikJo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mareng
1 time siden, FredrikJo skrev:

Har denne selv. Til prisen er jeg kjempefornøyd! Kjøpt på tilbud til 150,-

Har riktig nok ikke muligheten til å brettes ut slik f.eks. Exped Chair kit kan.

Passer exped m og w i dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Mareng skrev:

Passer exped m og w i dette?

Ut i fra målene som er oppgitt på nett ser det ut som om Exped M vil passe, mens W blir for bred.

Bruker selv en Thermarest på 51x183cm. Har da noe plass til overs inni der.

Uten at jeg skal være påståelig vil jeg tro at det går greit med W også. Om du stapper det inn i stolen før du pumper det opp vil vell underlaget forme seg etter stolen. Om det eventuelt er bra for liggeunderlaget/praktisk mulig kan jeg ikke svare på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 02/04/2017 at 8:35 PM, djing0 said:

Har ingen erfaring med dette, men det er BILLIG! Det er jo ikke verre enn å kjøpe og så levere tilbake hvis det ikke er noe særlig.

Edit: Ser at det står opptil bredde 53cm, men er jo mulig å sjekke om det går med bredere..

https://www.xxl.no/phoxx-stoltrekk-til-oppblasbart-underlag/p/1098337_1_style

Har 2 av desse. Får Therm-a-Rest Xtherm "Regular" inn i der det med å enten knote litt eller tappe ut litt ekstra luft. Large er bare å gi opp. Tilsvarende med Exped DownMat LW som er enda større.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Terka skrev:

Har 2 av desse. Får Therm-a-Rest Xtherm "Regular" inn i der det med å enten knote litt eller tappe ut litt ekstra luft. Large er bare å gi opp. Tilsvarende med Exped DownMat LW som er enda større.

Hva er vekten på dette stoltrekket?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.