Gå til innhold
  • Bli medlem

Western Mountaineering UltraLite Sleeping Bag - erfaring med denne


Anbefalte innlegg

He,

Beklager, ikke meningen å misbruke forumet - men etter en del leting så synes jeg denne ser bra ut:

https://www.backcountry.com/western-mountaineering-ultralite-sleeping-bag-20-degree-down-wes0031

Med moms blir det ca kr 5000.

Noen som har erfaring med denne? Jeg fryser lett, så jeg tenkte dette kunne være en grei allround pose. Og den minste burde være lang nok til meg (jeg er 164 cm høy).

 

Hilde🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ikke den du titter på men Megalite, som er litt bredere og med litt mindre dun i (temp -2). Jeg er veldig fornøyd med den. Ultralite har -7, dette er å regne som en "herretemperatur" så for dame vil det kanskje være 4 grader høyere eller deromkring.

Lengdene er "true size", så er du innenfor kort størrelse burde det være greit. Jeg er 180 og har vanlig størrelse og det passer helt fint.

Uansett bruker WM noe av det aller beste dunet som er å oppdrive, det betyr at med den dunvekten som er i posen, så får du vanskelig tak i poser fra andre produsenter som er varmere med samme mengde dun. Konstruksjonen er også gjennomtenkt.

Etter å ha fått min første WM pose har jeg nå flere. Vinterposen ligger i oppbevaringsposen, og den er helt stram, altså spensten i dunet er så høy at den "blåser opp" oppbevaringsposen. Til sammenligning så blåste ikke en Rab pose med samme dunvekt opp samme oppbevaringspose nærheten av like mye.

Er WM posen innenfor budsjettet og temperaturområdet du er ute etter kan du vanskelig trå mye feil med den.

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Jeg har hatt WM Ultralite i 10 år og bruker denne som pose på vår og høst, til sommerbruk i lavlandet blir den for varm for meg. Samboer var dog veldig glad i å låne den da😊 før jeg kjøper en egen 3 sesongens til henne. Som det skrives over så er kvaliteten gjennomført hele veien hos denne produsenten, noe en skal kunne forvente for en så dyr sovepose. Jeg har brukt min i -11 på Hardangervidda for en del år siden, da riktignok med ulltøy på og så er ikke jeg akkurat noen frysepinn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har Alpinelite som er samme pose som Ultralite, bare litt bredere. Favorittsommerposen til vår, sommer og høst, og med på de aller fleste turene. Kan kanskje bli litt varm på sommeren, men da er det bare å justere litt med glidelåsen. Har også brukt den ned mot -10, noe som fungerte helt greit.

Endret av Knut S
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.