Gå til innhold
  • Bli medlem

Er Crispi Kongsvoll en for varm fjellsko?


Andreas Moen

Anbefalte innlegg

Ønsker å prøve en ny type fjellsko enn hva jeg har vært vant til fra før. Har brukt Keen Gypsum i tre sesonger nå. Vurderer Crispi Kongsvoll, men lurer litt på om den blir for varm til for eksempel 9 dager i Femunden i august? Har lyst på en sko som er litt mer stabil rundt ankelen enn hva Keen er. Altså en høyere sko.

Eller, burde jeg velge Crispi Skarven i stede? Og i så fall hvorfor?
Takk for svar! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

30 minutter siden, Denali skrev:

Jeg har kongsvoll og bruker den høst og vinter. Er for varm på sommern.

Hjertelig takk for svar. Ser flere har brukt den sommeren også, men ser for meg at det kan bli for varmt, ja. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Hei. har nettopp kjøpt meg kongsvoll for bruk i fjellet, har kjøpt de på xxl og er ikke ca på om de er noe for meg. har ikke tatt av lappen enda går med de inne og går litt i trappa. merker det litt over hælen. 

må disse gås inn før de sitter ordentlig?? kom med posetive ting så jeg velger og beholde de,

har vært på uttkikk etter høye fjellsko lenge. har ikke funnet noen som sitter godt på foten før disse.

Hvordan er de og gå i bratt terreng med kontra lavere sko??

håper på svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et par Kongsvoll som jeg har hatt i flere år nå. De er litt varme kanskje, men aldri vært et stort problem for meg. Bruker de mest når jeg har tung oppakning og i ulendt terreng når det er lett å tråkke over. F.ex Femundsmarka eller når jeg må bære kano på sekken og lignende. Syns de er for grove til å tråkke med telt og fiskestang på Hardangervidda. Det er jeg Crispi Besseggen til.

Har aldri hatt gnagsår i de og trengte ikke gå de spesielt mye inn heller. De sitter og satt som et skudd på min fot med engang. Men dette er jo individuelt såklart

Endret av Klingen86
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.