Gå til innhold
  • Bli medlem

hettpiggen...igjen


Anbefalte innlegg

Hei

Skal opp der i begynnelsen av juli fra midttoppen. Har vært fine innlegg om toppen tidligere her, men jeg får ikke opp bildet som viser hvor den ruta man kan klyve opp går. Jeg har ikke tenkt å ha med klatreutstyr. Har noen et bilde, eller en god nok forklaring å legge ut så hadde det vært kjempefint!

takk

ps, hvordan er mobildekningen i dette området forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror det kan være dette bildet du refererer til, har tegnet litt. Bildet er det største jeg klarte å lage med litt kvalitet, og innenfor max størrelse :D

Du kan gjøre flere rutevalg i nedre del, har tegnet inn ca de to jeg selv prøvde. Mest utsatte punktet på ruta er markert. Øvre del er sånn ca tegnet rett, rutevalget gir seg selv når man klyver opp er markert hjørne/renne med flere gode trappetrinn. Den vanlige klatreruta går til venstre for (ikke synlig her) og opp på egga til venstre. Sva i første del, deretter et 3-4m bratt hjørne.

post-283-133474420208_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært fine innlegg om toppen tidligere her, men jeg får ikke opp bildet som viser hvor den ruta man kan klyve opp går. Jeg har ikke tenkt å ha med klatreutstyr. Har noen et bilde, eller en god nok forklaring å legge ut så hadde det vært kjempefint!

Det var vel bl.a under denne tråden at Hettpiggen ble diskutert:

https://www.fjellforum.no/index.php?app=forums&module=forums&controller=topic&id=1411

Et stykke ned i tråden ligger bildet til Svein hvor jeg har tegnet inn ruta slik jeg husker den. Er nokså lik Svein sin markering ser jeg...

...bortsett fra at jeg er litt mer til høyre i øvre del... :lol::shock:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.