Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvilke fotposer?


Gjest Mareng

Anbefalte innlegg

Gjest Mareng
26 minutter siden, Tor-Erik-L-77 skrev:

Helsport sine bivauk veier 316g på min kjøkkenvekt (uten hjemmelagde ilegg) :) Mine er noen år gamle og tror @whistler har den nye utgaven med snøring også nede ved anklen så blir spennende og se. Mine er i Large...

Takk :)

Lettere enn det som er oppgitt i de fleste nettbutikker faktisk 👍

Hadde vert kjekt å vite vekten på de nye som er i handelen også ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Mareng
16 timer siden, Tor-Erik-L-77 skrev:

Helsport sine bivauk veier 316g på min kjøkkenvekt (uten hjemmelagde ilegg) :) Mine er noen år gamle og tror @whistler har den nye utgaven med snøring også nede ved anklen så blir spennende og se. Mine er i Large...

I følge DNT nettbutikk er vekten på de nye:


"Vekten på nettsiden stemte rimelig bra. Jeg kontrollveide nå to par og vekten var:
Vekt inkl pose str M 210gr, L 265gr."

Derfor ser det ut som helsports bivuakksko er det beste alternativet for meg. Virker bedre enn de andre alternativene, og veier ikke så mye mer som jeg først trodde.

Endret av Mareng
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mareng

Forresten: Pleier dere å ha noe ekstra på føttene/skoene under marsj i 20 minus? Eller synes dere det er nok med ett par vanlige høye litt tykkere "ulvangsokker" så lenge man er under marsj?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge man er i bevegelse så er min erfaring at man aldri blir kald, tvertom er det ofte slik at man blir for varm og at det akkumuleres fuktighet på grunn av svette. Da snakker jeg om føtter og sko. Jeg bruker derfor ofte heller litt tynne ullsokker, tykke ullsokker blir fort for varmt og det gir oftere gnagsår fordi de trykker unødig på endel punkter i skoene. Dette er helt sikkert litt individuelt og kommer litt ann på hvor mye ekstra plass du har i skoene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hjemmelagde fotposer. Ikke vanskelige å lage, mye billigere og valgfrihet til å velge materiale og evt. for. Mine er laget i sammme stoff som ungenes parkdresser var laget av, sk. bevernylon. Innvendig er foten foret med et vattert stoff. Mine er ikke allverdens vanntette lenger, men det  regulererer en jo greit med stoffkvaliteten en satser på. Fotposene mine veier 280 g, går over knærne og festes oppe i beltehempene på buksa mi.

EirikW

fotposer 1.jpg

fotposer 2.jpg

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.