Gå til innhold
  • Bli medlem

Stjørdalselva


Izzy

Anbefalte innlegg

Vurderer å padle Norge på tvers i sommer. "2iKano" (youtube) startet fra Enafors i Sverige og hadde en del bæring imellom. Jeg skal ha med meg en ung hund (8 mnd) og lurer derfor på om det hadde gått an å padle hele Stjørdalselva? I såfall tenkte jeg å ha Storlien som utgangspunkt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heisann! Det var jeg og en kompis som padlet den(2iKano). Stjørdalselva er en fin elv å padle ja, MEN akkurat der Forra-elven treffer Stjørdalselven(Under E14) var det rimelig hissig bølgestryk, og vi havnet der egentlig litt ufrivillig siden vi ikke så det før bølgene begynte. 1 meter høye svingninger i vannet som får kanoturen til å gli rett inn i Tusenfryd opplevelsen. Men om du er flink i kano, og har roen i behold går det fint. Kompisen min satt foran i kanoen og ble nesten litt sjøsyk :D 

Du ser på filmen at jeg slutter å filme rett etter vi har passert broen, da måtte jeg slenge kameraet i bunnen av kanoen og være litt styrmann.

Resten av Stjørdalselva er relativt rolig, med noen svinger der det går litt fortere, men igjen, om du er flink i kano så skal det gå fint :) 

 

Forra-elven er også et kapittel i seg selv. Du kan padle den helt fra Feren til Branok-hytta, og deretter fra Vigdenes til Moen. Men stopp i god tid før Moen(!!) der er det en svær foss som vi kom lovlig nært før vi tok i land. Etter fossen kan du padle helt ned til Stjørdalselva, med enkelte rolige og urolige stryk som bare var morro. 

foss.png

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Vestlendingen skrev:

Men om du tenker å padle lengre opp Stjørdalselven enn der hvor Forra møter , så vet jeg ikke!  :) 

Takk for svar og gode råd :-) Jeg har kikket litt på kartet og ser at dere hadde noen kilometer imellom vannene. Jeg skal ta turen aleine og vurderer derfor å ta packraften istedenfor kanoen pga bæringene imellom vannene og for å spare unghunden. Det var derfor jeg tenkte at det kunne være et alternativ å padle hele Stjørdalselva istedenfor å ta samme turen som dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.