Gå til innhold
  • Bli medlem

Spin off - Ut på tur - bra før mental helse!


eirikw

Anbefalte innlegg

Kanskje litt på siden, men:

Elendig / manglende skiføre på store deler av østlandet kan føre til mentale utfordringer for oss skientusiaster. Hvor lenge må vi vente på bedre føreforhold før vi kan søke om u-Føre-trygd?

EirikW

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
57 minutter siden, eirikw skrev:

Kanskje litt på siden, men:

Elendig / manglende skiføre på store deler av østlandet kan føre til mentale utfordringer for oss skientusiaster. Hvor lenge må vi vente på bedre føreforhold før vi kan søke om u-Føre-trygd?

EirikW

Ikke bare bortoverskifolket som blir snøsjuke av dette her. Triste saker :( anbefaler sjokolade, vin og et stort pledd inntil videre. Eventuelt en lengre flyreise. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
On 1/28/2017 at 3:06 PM, eirikw said:

Kanskje litt på siden, men:

Elendig / manglende skiføre på store deler av østlandet kan føre til mentale utfordringer for oss skientusiaster. Hvor lenge må vi vente på bedre føreforhold før vi kan søke om u-Føre-trygd?

EirikW

For oss som er gift med skientuasiaster burde det vanke noen slags form for pårørendestøtte, eventuelt kurs og seminarer....

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎28‎.‎01‎.‎2017 den 15.06, eirikw skrev:

Kanskje litt på siden, men:

Elendig / manglende skiføre på store deler av østlandet kan føre til mentale utfordringer for oss skientusiaster. Hvor lenge må vi vente på bedre føreforhold før vi kan søke om u-Føre-trygd?

EirikW

Kan vi ikke bare holde oss "på siden" (eller hive det ut på en egen tråd?)

Tirsdagens skitur - på bortoverski - ble en stri tørn. Nettopp på grunn av manglende føre, men ikke direkte manglende snø. Kuling (med opp mot storm over kantene), sludd og rundt null - både nede på 600 moh og oppe i høyden over 800 moh, ga vanskelige forhold for meg og bestyrerinnen. Når skiene klabbet, og jeg måtte brøyte i 25 cm nysnø ble det - som nevnt - stritt.

Jeg tror ikke det var slikt føre du ønsket?

Og musklene på onsdagsmorgen var helt klart klar for uføretrygd, og jeg ikke alt var pensjonist....

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, REJOHN skrev:

Kan vi ikke bare holde oss "på siden" (eller hive det ut på en egen tråd?)

Tirsdagens skitur - på bortoverski - ble en stri tørn. Nettopp på grunn av manglende føre, men ikke direkte manglende snø. Kuling (med opp mot storm over kantene), sludd og rundt null - både nede på 600 moh og oppe i høyden over 800 moh, ga vanskelige forhold for meg og bestyrerinnen. Når skiene klabbet, og jeg måtte brøyte i 25 cm nysnø ble det - som nevnt - stritt.

Jeg tror ikke det var slikt føre du ønsket?

Og musklene på onsdagsmorgen var helt klart klar for uføretrygd, og jeg ikke alt var pensjonist....

Som østlending er jeg ikke så glad i vind, men brøyting i 25 cm nysnø får en til å kjenne at en lever. På Ble har vi fått noe liknende denne uka, så det blir litt brøyting. Men så har jeg jo mer enn 15 mnd igjen før jeg kan bestemme sjøl om jeg vil gå på jobb eller sitte hjemme mot betaling!

EirikW

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.