Gå til innhold
  • Bli medlem

Peodukt design


Gjest Anonymous

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Halloen!

Studerer for tiden produkt design. Som kan være ganske mye forskjellige ting! Men holder på med et prosjekt nå med å konstruere tur og klatre utstyr. Forbedring av allerede eksisterende utstyr/ting. Og også ting som ikke eksisterer! :)

Så om du har hatt noen situasjoner som du ikke kom ut av, pga manglende utstyr, eller manglende "ustyrs evne", så setter jeg STOR pris på om du har noen tanker rundt dette! :)

Ting som er "under produksjon" :

-Lett truge. ALuminium, med et lag stoff i ripstopp. For å ungå unødig snø oppe på selve trugen, i det man tråkker ned.

-Kart som er umulig å lage flenger, hull, rive opp osv. Selve "arket" er lagd av et kunstfiber, er i dag å få som konvolutter. Problemet hittill har vært trykking på selve arket, men som i dag går fint med en ny type trykk farge.. Den er vanntett i tillegg, hjelper litt! Og det er umulig å lage bretter, krøller osv. Har mer egenskaper av stoff/tekstil, enn papir.

-Sammenleggbar buldre vegg. Kan pakkes sammen flat, eller firkantet så det kan brukes som et bord/møbel.

-Crash Pad til buldring, uten at det koster 2000 kr, eller kun er 5 cm tykk.

Ellers mye annet, med er dette som er nesten i boks! :) Og hadde jeg fått litt tilbakemelding, så hadde det vært fler "problemstillinger" å sette seg inn i!

-Bear

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Annonse
Gjest Anonymous

Hei du produktdesigner.

Hva med å prøve å designe et par fjellskistøvler som ikke gir gnagsår?? Det ville gledet meg og sikkert mange andre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bestandig lurt på hvorfor ingen har konstruert en sekk som er både dagstursekk (40-50l) og samtidig kroppssele. Kunne jo eventult hatt avtagbare lårløkker.

Dessuten savner jeg en "multiduk". Jervenduk og 2x3m plast fra biltema er jo forsåvidt kult nok. Men til f.eks. å grave snøhule hadde det vært fint med en som var STERK/Ikke dyr og som foreksempel var utstyrt med en tynn wire langs kantene og solide emaljehull. Vha kvister kunne den da lett spennes ut til en gryte for mye snø, og så bare skyfles ut av hula. I tillegg til hull burde den hatt skikkelige hemper/løkker/håndtak i hvert hjørne. Samtdig bør den jo kunne brukes som nedbivuakk osv. Tror dette kunne vært et kjempeprodukt, og bør skille seg fra Jervn med følgende kjennetegn:

- lettere

- enda flere bruksområder

- billigere (og gjerne enda sterkere)

Er dette no du kan jobbe videre med?

Lykke til!

Mvh

-lars

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Anonymous

Takk for ideene!

Var kjempe bra greier! Setter pris på respons! Er noe der som kan være litt vanskelig å gjennomføre!, men lager modeller med illustrasjoner så sender jeg dem til noen firmaer :wink:

Så er det bare å håpe på evt. om de syns ideene var bra de også.

Når det kommer til sko er det en jobb for en proff skomaker. Har man penger, kan man få noe helt unike saker. Men, uten at jeg veit mye om fjellski og sko, så skal vel de være forholdsvis stive? Om de er det, tror jeg gnagsår er vanskelig å ungå, spesielt om støvelen ikke følger fotens minste bevegelse. Friksjon=gnagsår.

Bear

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.