Gå til innhold
  • Bli medlem

Jervenduken - Oppskrytt eller uunværlig?


TomasOH

Anbefalte innlegg

Annonse
6 timer siden, vetting skrev:

Er helsport sine fjellduker like gode som Jervenduken? Har vurdert en fjellduk fra Helsport...

Hva som er best vil vel folk sverge til etter hva en selv har vil jeg tro. For min del har jeg som nevnt litt tidligere i tråden Jerven thermo hunter, som er en duk som er vattert. For dette innlegget sammenligner jeg utelukkende dukene uten for.

Jerven sier om sin duk at denne er "ytterstoffet er potta tett", og jeg har for min del aldri opplevd gjennomslag av vann gjennom ytterduken. Problemet med dette er at det VIL gi kondens på innsiden av duken, det kommer du ikke unna. Duken er laget i polyester, med aluminiumsbelegg på innsiden. Duken er oppgitt til å veie 650 gram. Her fant jeg fakta: http://www.jerven.no/jervenduk/fjellduken-original#&variation=192357

Helsport skriver om sin fjellduk pro at denne har en vannsøyle på 5000 mm, og duken er laget av polyester PU med aluminiumsbelegg. Denne har jeg ikke testet selv, men vil tru du skal slite bra mye med å få vanngjennomslag i denne også, med mindre du legger deg i fjæra når floa kommer. Duken i seg selv er oppgitt til å veie 575 gram. https://www.helsport.no/fjellduk-pro

Nå får du også vatterte duker av begge deler, men det blir i overkant mye skriverier. Jeg tror du er på trygg grunn uansett hvilke av disse merkene du går for. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.