Gå til innhold
  • Bli medlem

Bergans Trollhetta 95 vs Helsport Alta 85


Gjest fightingfalcon

Anbefalte innlegg

Gjest fightingfalcon

Hei, jeg har sett litt rundt etter diskusjoner vedrørende disse sekkene. Jeg har en Norrøna Syncroflex fra før av og tenkte å gå til anskaffelse av en litt lettere sommersekk uten pakkramme. Prismessig er sekkene relativt lik. Men hvilken en ville du ha gått for? Og hvorfor?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tja. Brodern har Trollhetta 95. Solid og grei sekk men mangler litt bærekomfort spesielt hvis det blir lastet mye sammenlignet med Recon(som jeg har selv).

Helsport Alta har jeg null erfaring med. Hatt en Helsport sekk tidligere som var 90+30 liter. Grei sekk men ikke så god å bære. Litt myk i konstruksjon. Var avhengig av å få lastet den tight fra bunn og oppover. Fungerte best og ikke bruker deling av hovedrom. Dårlig pakket var det som å ha en bag med stropper på ryggen. Gikk over til Recon fra denne og det var STOR forskjell i komfort. Har dog inntrykk at Helsport har forbedret sekkene siden da.

I den størrelse ville jeg tatt en titt på Osprey Xenith 88. God sekk med lav egenvekt, varmetilpasset hoftebelte, bra skulderstropper og en sekk med mange bra detaljer. Eneste minus jeg har på Osprey er at de pga lav vekt ikke bør lastes for tungt. Min er god å bruke til 20 kilo, men som regel har jeg mindre. Skal jeg over 20-22 kilo tar jeg Recon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har forgjengeren til Alta sekken, Den heter fjellheimen 85 om jeg husker riktig. Bæresystemet ser veldig likt ut. God bærekomfort opp til ca 25 kg. Har ikke så mye negativt å si om sekken annet enn at en må være litt nøye med pakkinga i selve sekken for at den skal være stabil og fin på ryggen i forhold til hvordan recon packen kan pakkes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.