Gå til innhold
  • Bli medlem

Helgetur i Stavanger


Sopranoo

Anbefalte innlegg

Hei!

Er et par som tenkte oss ut på en tur i Rogaland en helg fremover. Vi søker etter noe svært enkelt. Fredag til Søndag :) 

Har sett på diverse tur kart, men tenkte høre om noen har noen anbefalinger her i forumet

Det blir tur nå i februar, så hadde vært fint med skog, i nærheten så en kan lage skikkelig bål!

Gjerne ikke lenger enn 1h biltur fra Stavanger. 

Målet med turen er ikke noe annet enn å gjøre det enkelt, samt samle erfaring. Noe som gir mersmak :)

Tips tas imot med stor ydmykhet!

Mange takk på forhånd! 

 

Endret av Sopranoo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
7 timer siden, Sopranoo skrev:

Hei!

Er et par som tenkte oss ut på en tur i Rogaland en helg fremover. Vi søker etter noe svært enkelt. Fredag til Søndag :) 

Har sett på diverse tur kart, men tenkte høre om noen har noen anbefalinger her i forumet

Det blir tur nå i februar, så hadde vært fint med skog, i nærheten så en kan lage skikkelig bål!

Gjerne ikke lenger enn 1h biltur fra Stavanger. 

Målet med turen er ikke noe annet enn å gjøre det enkelt, samt samle erfaring. Noe som gir mersmak :)

Tips tas imot med stor ydmykhet!

Mange takk på forhånd! 

 

Jeg har antakelig skrevet innlegg i de fleste trådene som @Pahatlem viser til, og skal ikke gjenta for mye av de "gode" rådene.

Februar er ikke en svært god måned for skogtur (og mesteparten av skogen i Rogaland er planteskog). Det er enten regn eller kaldt. Og sjeldent mye snø...,

Til forskjell (tror jeg) fra resten av landet, foregår mye av helgeturer til STF hytter. Stf har et godt utbygd rutenett og mange hytter nær Stavanger. I februar er det derimot snø og kaldt de fleste plassene hvor hyttene ligger. Som en erstatning for telt og bål, så kan jeg muligens foreslå en helgetur på ski til for eks. Sandvatn. Det går en gjeng innover nesten hver fredag med retur på søndagen. Or rapportene fra turen viser at de har det skikkelig greit på turene.

Sandvatn er en selvbetjent hytte og kan ikke sammenliknes med betjente hytter - miljøet er (slik jeg kjenner det) noe annerledes. Her er det kameratskap og felleskap som gjelder...Oppvasken tas i felleskap med folk som var totalt ukjent for bare noen timer siden....

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.