Gå til innhold
  • Bli medlem

Feste sykkellykt på hjelm uten feste


Trude Larsen

Anbefalte innlegg

Annonse

Hei, vasker du område du skal lime på med litt rødsprit og har et feste som er buet med dobbeltsidig tap av god kvalitet, så sitter det utrolig gått fast. Har du nærbilde av lykta og hjelmen, så er det lettere å forklare. Borrelås gjennom hull går på noen hjelmer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du bruker selvklebende borrelås så er det tvilsomt om det holder i lengden. Etter flere borrelås-prosjekter  som har feilet, så har jeg nå "standardisert" på den typen uten lim (for sying) og Casco kontaktlim. Med god rengjøring og tålmodighet til å vente til kontaktlimet er tørt før limer delen, så sitter det meste.  Når det gjelder monteringen av hodelykt på sykkelhjelmen så holdt limet, men på humpete vei så mistet borrelåset av og til grepet.  Dette er selvfølgelig avhengig av vekten på lykten. For min del så ble det å sikre den med et elektrikerer strips. Batteripakken er festet med borrelås bak på hjelmen, der var det større flater tilgjengelig og derav plass til mer borrelås, så den sitter. 

Jeg har lyset montert på hjelmen i hele mørkeperioden, så da blir det ett stips/ år...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt stripps til å feste et lyktefeste på en hockeyhjelm som jeg bruker når jeg går på turskøyter. Tredde de inn mellom plasten og polstringen. Avhengig av hvordan lufting/polstring er på hjelmen er kanskje dette en mulighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.