Gå til innhold
  • Bli medlem

Tur 3-5.februar?


Terka

Anbefalte innlegg

Ser i kalenderen at neste helg (3.-5.feb) er uten noensomhelst avtaler eller forpliktelser (Første ledige helg siden en gang tilbake i forrige år. 😁), og da må den jo brukes til noe!

Er det noen som har tips til helgetur med utgangspunkt å kjøre fra Oslo/Drammen fredag ettermiddag?

Jeg tar jeg gjerne imot litt tips og inspirasjon på turforslag med fokus på trivsel i stedet for maks høydemeter/kilometer. (Formen kunne vært bedre..😁)

Første tanke er å dra opp retning Hemsedalsfjellet, Tyin eller lignende, slå opp telt og gå korte dagsturer for å få noen nedkjøringer og ellers sløve litt. (Det virker som om det er lite snø rundtomring.)

Har ikke fjellski, bare randonee av det litt tyngre slaget, dvs kilometervis i flatt terreng er ikke såå fristende om ikke det ligger en bra fjellside som mål/delmål.

Går gjerne en tur til fots også om det ikke er snø. Å gå nye steder er bare gøy enten det er lokalt eller litt lenger innover i fjellheimen.

Og om noen har lyst til å bli med på tur så er det også bare gøy. 👍☺

Endret av Terka
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hmm.. får ringe litt rundt til uka. Forholda nå og værmeldinga tilsier en klatreøkt på fredagen,  sykkeltur eller fottur med overnatting i Finnemark, deretter enklatreøkt på søndag. Alternativt roe ned en helg, lese og planlegge nye turer utover året med litt god vin attåt. ..men så var det de "komme seg ut på tur" abstinensene da! 😜😁 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for info. 😊 Vet egentlig at det er snøfattig på østsiden. Folk dro jo fra Hemsedal til Myrkdalen på dagstur for 2 uker siden for å få litt snø. Er nok ønsket om å få tatt en tur som farger gangsynet litt.

Et altetnativ er fottur opp til Hulderhola ved Heddersfjell eller Gaustatoppen om det blir klarvær og kaldt. Har noen venninner som gikk der for 2 uker siden til fots. De fulge veien opp mot Stavsro, gikk over Heddersvann og overnatter i Hulderhola. Snøen bar greit hele veien.

Kunne jo blitt finfinr å våkne opp i telt på Gaustatoppen i klarvær. 😊

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil du ha tur med noe snø, så er "fjellryggen" øst for Gudbrandsdalen fra Sjusjøen til Venabygdsfjellet helt ok. Ikke mye, men nok til å gå utenfor skiløyper og det har ikke vært mildvær. Det er bare i Lillehammer området nå mer enn 600 km fine løyper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mja.. hadde håpet på å komme meg over tregrensa, og i terreng med litt høydemeter of ikke for mye bortover (har bare "solid" randoneeutstyr, ikke fjellski per nå), og med snø.

Har bare vært innom 2 hellere i Finnemarka så det å finne flere av dem kan helt klart være et "ekspedisjonsmål" for meg og småtrolla utover våren! 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Shait! Første "frihelg" dette året og så ender man opp med "rusk i luftfilteret og temperaturproblemer i  motoren". Er nok kroppen som sider ifra..😡

Tur med isklatring seilte opp som et bra alternativ denne helgen. Får vaske hus og gå over/vedlikeholde turutstyr i stedet. 😜🙃 Og lese meg opp og finne litt flere turmuligheter kan gjennomføres i år. 🤔😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.