Gå til innhold
can

turbukse

Anbefalte innlegg

Hei

Har Magasinets Dovrefjell Classic, hvis du mener den i bomull/polyester blanding. Både stoffet og design er nesten en klone av de klassiske Fjällreven bukser, bare til en meget bra pris. Elginnen har tilsvarende originale Fjällreven og jeg ser ingen merkbar kvalitetsforskjell. Dovrefjell har ikke den mystiske knivlomme, som jeg aldrig har fått noen kniver, men bare briller i metall hylse i. Så det er ikke noe savn. Jeg går i disse bukser daglig som eiet av 2 huskyer. Så er jeg klett for tur til enhver tid. De har god holdbarhet og er behagelige. Passform er så en individuell sak.

Jeg har også et membran sett med jakke og bukser fra Magasinet. OK pirat mebranen puster hverken bedre eller verre enn GTX, god lufting inder armene. Puster defenitiv bedre enn Lowes Ceramic membran. 

Jeg har en del turutstyr fra Magasinet og er stort sett fornøyd med det. Det er mye bedre kvalitet enn prisen tilsier. Knapper kan slites av på alle produkter - også dyre, men går lett an å sy på. Aldri hatt problem med glidelåser eller så'n. Magasinet har også utmerket sokker.

Elgen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
2 timer siden, can skrev:

ok og takk for svar får slå til da på ei sån buksa. Litt dumt at dei ikkje bruker glidelås fra ykk eller opti men det går jo an å skifta når originalen ryke. Korleis vil du sei at dei er i størelsane ? store eller små.

Hei

Glidelåsene pleier ikke å ryke, men alle mulige andre olabukser, dressmann bukser har heller ikke YKK og pleier å holde buksenes tid ut. Størrelse? tjoh, det kommer jo an på hvor man er stor - altså passform. Men kanskje litt store. Magasinet pleier ikke å ha tettsittende kler, hvilket jeg liker for lufting. Sjekk nøye på målskjema. De har nå bare butikk i Drammen, hvis du har mulighet for å dra og prøve.

De har byttet modeller siden mitt membrandress, men i beskrivelsen svarer det til dette: Skjult lenke - logg inn for å se den

men i grønt og kanskje litt mer romslig form. og klaff med trykkknapper foran glidelåsen i jakken. Viktig detalj, hvis glidelåsen ryker! Og "vanntette" glidelåser er ikke vanntette, med mindre det er de i dykkerdrakt.

Elgen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.