Gå til innhold
  • Bli medlem

turbukse


can

Anbefalte innlegg

Noken som har prøvd enten vidda pro, lundhags avhu pant eller dovrefjell classic? Tenkte å kjøpa meg ei vanlig turbukse først og fremst berekna på sommarsbruk i fjellet. Andre kan vel og vera aktuelle men er desse tre eg har i kikkerten. Fann "testen"  på nett men tenkte å høyre kva erfaring vanlige folk har og.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei

Har Magasinets Dovrefjell Classic, hvis du mener den i bomull/polyester blanding. Både stoffet og design er nesten en klone av de klassiske Fjällreven bukser, bare til en meget bra pris. Elginnen har tilsvarende originale Fjällreven og jeg ser ingen merkbar kvalitetsforskjell. Dovrefjell har ikke den mystiske knivlomme, som jeg aldrig har fått noen kniver, men bare briller i metall hylse i. Så det er ikke noe savn. Jeg går i disse bukser daglig som eiet av 2 huskyer. Så er jeg klett for tur til enhver tid. De har god holdbarhet og er behagelige. Passform er så en individuell sak.

Jeg har også et membran sett med jakke og bukser fra Magasinet. OK pirat mebranen puster hverken bedre eller verre enn GTX, god lufting inder armene. Puster defenitiv bedre enn Lowes Ceramic membran. 

Jeg har en del turutstyr fra Magasinet og er stort sett fornøyd med det. Det er mye bedre kvalitet enn prisen tilsier. Knapper kan slites av på alle produkter - også dyre, men går lett an å sy på. Aldri hatt problem med glidelåser eller så'n. Magasinet har også utmerket sokker.

Elgen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok og takk for svar får slå til da på ei sån buksa. Litt dumt at dei ikkje bruker glidelås fra ykk eller opti men det går jo an å skifta når originalen ryke. Korleis vil du sei at dei er i størelsane ? store eller små.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, can skrev:

ok og takk for svar får slå til da på ei sån buksa. Litt dumt at dei ikkje bruker glidelås fra ykk eller opti men det går jo an å skifta når originalen ryke. Korleis vil du sei at dei er i størelsane ? store eller små.

Hei

Glidelåsene pleier ikke å ryke, men alle mulige andre olabukser, dressmann bukser har heller ikke YKK og pleier å holde buksenes tid ut. Størrelse? tjoh, det kommer jo an på hvor man er stor - altså passform. Men kanskje litt store. Magasinet pleier ikke å ha tettsittende kler, hvilket jeg liker for lufting. Sjekk nøye på målskjema. De har nå bare butikk i Drammen, hvis du har mulighet for å dra og prøve.

De har byttet modeller siden mitt membrandress, men i beskrivelsen svarer det til dette: https://www.magasinet.no/bekledning/jakker/dovrefjell-fjellmann-pro-jakke

men i grønt og kanskje litt mer romslig form. og klaff med trykkknapper foran glidelåsen i jakken. Viktig detalj, hvis glidelåsen ryker! Og "vanntette" glidelåser er ikke vanntette, med mindre det er de i dykkerdrakt.

Elgen

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hjelpa og eg får sikkert bruk for den eingong men leita langt inni skapet idag og der fann eg 2 bukser som eg kan bruka. Enten ei univern bukse eller ei macenzie fra xxl. Førstnevnte er 100 prosent vindtett, med ettslags for er litt tung. den andre er den vanlige 35/65 blandinga av bomull og polyester.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lundhags avhu pants, fin til bybruk, men den mangler "cargolommer" på siden, den har heller 2 glidlås stikklommer. Noe som plager meg veldig da ting jeg har i sidelommene gnager seg inn på låret. Den er også noe smalere enn vanlige bukser så passer litt dårligere til lag på lag. Men den har et fint snitt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 1/24/2017 at 8:08 PM, can said:

Noken som har prøvd enten vidda pro, lundhags avhu pant eller dovrefjell classic? Tenkte å kjøpa meg ei vanlig turbukse først og fremst berekna på sommarsbruk i fjellet. Andre kan vel og vera aktuelle men er desse tre eg har i kikkerten. Fann "testen"  på nett men tenkte å høyre kva erfaring vanlige folk har og.

Jeg har en Dovrefjell Classic. Det eneste som er litt ugreit med denne er at bevegeligheten ikke er så bra. Dette skyldes nok dels at den kanskje ikke passer så bra på min skrott, men også at den ikke har stretchpaneler noe sted. Slitestyrken har vært upåklagelig. Swedteam Copper har stretchpaneler, men er ellers en poly/bomull blanding, og den kan anbefales.

Seksåringen har en Lundhags Authentic, og denne har tålt mye juling. Han trives bra i denne. Hold også utkikk på bruktmarkedet. Det er mange som erstatter sine polyester/bomull turbukser med softshell. Da kan man gjøre gode kjøp. Dersom du vurderer softshell, så er Outdoor Research Ferrosi en veldig lett og fin bukse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dovrefjell classic. Fin bukse til bra pris. Litt tynnere stoff enn tilsvarende fra Fjellraven. Sidelommer er like på begge bein kontra Fjellraven hvor lomme sitter mer oppå låret på venstre. Foretrekker faktisk at begge er like. Ikke noe spes slitasje etter 2 år. Bruker buksa mye. Som regel den jeg går i på fritiden hver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lundhags Traverse er jeg så godt fornøyd med at jeg har 2stk. Stretch bak og på knærne, lufting via glidelås langs siden med mesh som gjør at den holder fasongen. God låsing med reim og lissekrok mot støvlene. Imidlertid ikke antydning til vantett, men det betyr at den puster.

På tilbud har den lagt på en tusenlapp en del ganger i løpet av de siste årene. Jeg har det siste halvåret sett den nede i 700,- noe som var ekstremt billig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 2 år senere...

Gammel tråd men spør likevel!

Ser xxl kjører tilbud på Lundhags Avhu 2 turbukse til 599kr nå. Er jo en finfin pris på ei turbukse av okey brand og lurer på om noen har erfaringer med denne buksen så hadde jeg satt pris på svar før kjøp😉

https://www.xxl.no/lundhags-avhu-2-pant-turbukse-herre-var-forpris-999-oransje/p/1141345_2_style

Eller er det eventuelt verdt det å gå opp 600+kr for Lundhags Traverse 2 eller en Vidda Pro? Takker for tilbakemeldinger😊

https://www.xxl.no/lundhags-traverse-2-pant-turbukse-herre-gul/p/1141343_2_style

https://www.fjellsport.no/fjallraven-vidda-pro-trousers-regular-storm-night-sky-65.html

Er glad i Fjellreven, men hadde ikke skadet å prøvd noe annet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Lars Stenseth skrev:

Gammel tråd men spør likevel!

Ser xxl kjører tilbud på Lundhags Avhu 2 turbukse til 599kr nå. Er jo en finfin pris på ei turbukse av okey brand og lurer på om noen har erfaringer med denne buksen så hadde jeg satt pris på svar før kjøp😉

https://www.xxl.no/lundhags-avhu-2-pant-turbukse-herre-var-forpris-999-oransje/p/1141345_2_style

Eller er det eventuelt verdt det å gå opp 600+kr for Lundhags Traverse 2 eller en Vidda Pro? Takker for tilbakemeldinger😊

https://www.xxl.no/lundhags-traverse-2-pant-turbukse-herre-gul/p/1141343_2_style

https://www.fjellsport.no/fjallraven-vidda-pro-trousers-regular-storm-night-sky-65.html

Er glad i Fjellreven, men hadde ikke skadet å prøvd noe annet!

Tror det kommer litt an på hvordan du er bygd. Min kropp passer bedre i Traverse VS Avhu da sistnevnte er noe smalere i snittet. Jeg har 2 traverse og er kjempefornøyd. Vidda pro har jeg nix peiling på.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, TomWithoutVom skrev:

Tror det kommer litt an på hvordan du er bygd. Min kropp passer bedre i Traverse VS Avhu da sistnevnte er noe smalere i snittet. Jeg har 2 traverse og er kjempefornøyd. Vidda pro har jeg nix peiling på.

Tror begge modellene er noe Lundhags lager for xxl, for de står jo ikke på Lundhags egne hjemmesider?🤔

https://www.lundhags.com/en/clothing/men/pants/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var forklaringen på Traverse buksa: 

837a0881ff4318778958666b2237ff21?size=40

Christoffer Bundesen (Brav)

6. sep., 15:21 CEST

Hei Thomas.

Takk for din henvendelse.

Traverse er nå erstattet av Traverse II. Denne modellen er ekskusiv for XXL-kjeden, og du kan finne den på deres nettsider her:
https://www.xxl.no/lundhags-traverse-2-pant-turbukse-herre-svart/p/1141343_3_style

Ønsker deg en fin dag og en god helg!

Med vennlig hilsen / Best regards,
Christoffer Bundesen

BRAV NORWAY AS
Blåswixvegen 5, N-2624 Lillehammer, Norway // P.O. Box 814, N-2626 Lillehammer, Norway. Tlf: (+47) 61 22 21 00
www.brav.com

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Avhu og liker den veldig godt. Er litt skeptisk til de "stretchpanelene" på knær og rumpe med tanke på slitasje men for meg som ikke går virkelig harde turer så fungerer den helt utmerket. Min er halvannet år nå og har vært i bruk jevnlig. Eneste slitasje jeg ser er at stoffet er blitt litt mer rufsete nederst på buksebeina 

Veldig behagelig å ha på og stretchpanelene gir god bevegelsesfrihet. (Buksen er også "bilkjørebukse" når jeg skal kjøre skikkelig langt :laugh:.) Har ikke hatt problemer med å bruke ull-longs under, og jeg er ikke av de smaleste. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.