Gå til innhold
  • Bli medlem

Rutevalg Gjevillvasshytta til Vassendsetra vinter


Anbefalte innlegg

Hei!

Har tenkt meg en tur til Trollheimen på fjellski og har tenkt å gå følgende rute:

Festa Bru til Gjevillvasshytta

Gjevillvasshytta til Vassendsetra

Vassendsetra til Bårdsgården

Bårdsgården til Lønset

Det jeg fortrinnsvis lurer på er rutevalget fra Gjevillvasshytta til Vassendsetra. Jeg ser det er inntegnet ei sommerrute som går fra førstnevnte, langs Gjevillvatnet til Vassendsetra. Ser at det er vegetasjon inntegnet på kartet og at den går i nedsida av ei ganske bratt fjellside stort sett hele veien. Lurer derfor på om noen har erfaring med å ta seg fram fra Gjevillvasshytta til Vassendsetra langs vannet på fjellski vinterstid.

Takk på forhånd for svar!

A.B.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har gått ruta et par ganger på ski, og da gikk vi på stranda/i skogkanten. Turen blir mer en transportetappe enn en naturopplevelse. Gjevilvatnet tappes noe ned på vinteren og strandsonen blir derfor ganske stor. Jeg har bare gått der ved påsketider, det er mulig vannstanden er en del høyere nå. Vi valgte å ikke gå ute på isen på grunn av nevnte nedtapping. Forresten er det blitt 25 år siden jeg gikk der, kanskje har andre mer oppdatert info... God tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.