Gå til innhold
-Tine

Bør jeg kjøpe footprint til Reinsfjell?

Anbefalte innlegg

Svaret er nei!

(med et par forbehold)

Telt er til for å brukes. De superlette brukes med litt mer omtanke. Turutstyr kan repareres. Patina og annen slitasje er fine minner. Litt tearaid i repsettet/medisinskrinet er ok sikkerhet mot at en rift ødelegger akkurat den turen. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, jeg har alltid duct tape tilgjengelig, enten på drivstoffflasker eller i rep-settet. TearAid også - greit til bukser og jakker og annet om en skulle ha litt uflaks. Jeg har faktisk brukt duct tape som forebyggende også. Ved å legge 2 lag tape over et par skarpe steiner på eneste aktuelle teltplass i stor omkrets. Steinene lot seg ikke vippe opp eller fjerne, så da laget vi heller en kjapp beskyttelse på dem. 

Poenget er at man ikke skal være redd for utstyret på tur. Det er naturlig med litt slitasje. Om ikke så kan man jo begrense seg til å ha det oppslått i stua ;-) 

Jo mer jeg har vært på tur - desto mindre "i-tilfelle-utstyr" har jeg funnet ut at jeg trenger. Det har redusert vekt og økt turglede. Begge med skikkelig margin. 

Men samtidig har jeg akseptert at man både må improvisere litt og slakke litt krav når uhell og/eller uforutsette hendelser skjer. For min del har jeg valgt å hovedsaklig lære av egne erfaringer og tips fra folk jeg har stor tillit til. OG det har jeg STOR respekt for at andre også må få gjøre. Likevel deler jeg ut MINE tips. Tips kan selvsagt sprike mye, og her må folk nesten selv velge hvilke tips de føler passer til egen turerfaring og utstyrsbruk. Jeg f.eks endt opp med å gjøre nødrep av teltstang med kjelehåndtak fordi jeg har kuttet ut ekstra teltstenger i turutstyret, men det var da også vurdert på forhånd at jeg hadde mer enn nok greier til en teltstangknekk i utstyret ellers før jeg plukket det ut... 

Jeg er helt enig med Skjult lenke - logg inn for å se den for øvrig og ønsker ikke å inspirere til noen diskusjon eller uenighet med deg (bare spesifiserer da jeg så at ordlyden i svaret kan tolkes anderledes)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
20 minutter siden, TomWithoutVom skrev:

Samme her. Kjekt med footprint om vinteren og ved høy fuktighet med tanke på kondens.

???

Er det noen gang jeg ICKE skal ha footprint så er det på vinteren i hvert fall ;-) 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.