Gå til innhold
  • Bli medlem

God sagt


Tom42

Anbefalte innlegg

Annonse

Kanskje noen husker en reklamefilm som gikk på tv for mange år siden. Jeg tror det var noe med at det enkleste er alltid det beste. Filmen omhandlet en som skulle kjøpe fiskeutstyr, noe som etter hvert ble utrolig dyrt, men til slutt så kom spørsmålet fra ekspeditøren: "Skal du fiske eller skal du få fisk?" Svaret var da enn fiske harpe til kr. 30,-

For meg har det lenge vert mye viktigere å fiske enn å få fisk.

En gang jeg var innom fastlegen min og praten kom inn på fenomenet stress, så mente jeg at det var veldig avslappende å fiske. "Det er mye god valium i en fiskestang", og legen var enig og mente at den typen valium kanskje ikke var så avhengighetsskapende som valium i pilleform, men jeg er ikke så sikker på det.

Skitt fiske.

 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, REs skrev:

En gang jeg var innom fastlegen min og praten kom inn på fenomenet stress, så mente jeg at det var veldig avslappende å fiske. "Det er mye god valium i en fiskestang", og legen var enig og mente at den typen valium kanskje ikke var så avhengighetsskapende som valium i pilleform, men jeg er ikke så sikker på det.

 

Nei, jeg hadde 31 netter ved samme vann og på samme plass i løpet av en drøy sesong for å prøve og få en spesiell stor fisk så støtter deg der.
Ikke sikker på om kostnadene blir lavere ved fiske heller 😁

Endret av tubbs
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, tubbs skrev:

Nei, jeg hadde 31 netter ved samme vann og på samme plass i løpet av en drøy sesong for å prøve og få en spesiell stor fisk så støtter deg der.
Ikke sikker på om kostnadene blir lavere ved fiske heller 1f601.png

Det er en grunn til at noen fisker blir ekstra store og det forklarer kanskje hvorfor de er så vanskelige å få.

Jeg har også en fisk som jeg tror bor mellom store- og litle Salamonsvatn, nord for Ådneram. Jeg har hatt den på kroken to ganger uten å få den på land. Den er både stor og spretten, men jeg har ikke gitt opp.

Nå har ikke jeg noen erfaringer med valium i pilleform, men jeg vet sånn cirka hva fiskeutstyret mitt har kostet. Jeg vil tro det ville bli en ganske god slump piller hvis jeg skulle bruke samme beløp på apoteket.

Endret av REs
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 22.1.2017 at 16.17, Tom42 skrev:

Bjarne HS i intervjuseksjonen:  Når man har passert 40-årene er ikke fiskefangsten som er det aller aller viktigste, kjekt å få fisk, men det er mange andre opplevelser og se og finne ute..

Støttes!!



Dette er et helt vanlig utsagn....




.....blant de som sjelden får fisk ;-) 




  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, tklami skrev:

Det å ha ei fin fluestang gjør faktisk at jeg setter litt mer pris på fisketuren. Da kan en finne enda større glede i det å fiske og ikke bare det å fisk. Men for all del, ingenting er så godt som noe som spreller på kroken når en står der ved vannkanten

Melrakktjern!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Espen Ørud skrev:

Dette er et helt vanlig utsagn....
.....blant de som sjelden får fisk ;-) 
 

Det er mange floskler ute og går, enten det nå gjelder fisking eller andre situasjoner.

Jeg leste en gang om en undersøkelse som ble gjort blant en del unge kvinner og menn, og spørsmålet var:

Hva er det første du legger merke til når du møter en person av det motsatte kjønn?

Over 80% svarte øynene. Men når disse personene senere ble presentert for en pen person av det motsatte kjønn, og etterpå ble spurt om å beskrive øynene så var det mindre enn 10% som kunne gjengi øyenfarge eller andre spesielle trekk ved personens øyne.

Jeg er mann og mener å vite hvordan en del menn tenker i slike situasjoner. Jeg er også sportsfisker med noe over gjennomsnittet dyrt utstyr, og jeg forstår godt at mange, som ikke får fisk, svarer at naturopplevelsen er viktigere enn fisken. 

Men jeg innrømmer gjerne at opplevelsen av å få fisk kan være like fin.

normal_fishing_perhonheitto_karhu_en.jpg

Endret av REs
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ‎22‎.‎01‎.‎2017 at 16.17, Tom42 skrev:

Bjarne HS i intervjuseksjonen:  Når man har passert 40-årene er ikke fiskefangsten som er det aller aller viktigste, kjekt å få fisk, men det er mange andre opplevelser og se og finne ute..

Støttes!!



Dette er et helt vanlig utsagn....

.....blant de som sjelden får fisk ;-) 

 

Jeg klarer ikke helt å legge 2@Espens argument:  "Dette er et helt vanlig utsagn.........blant de som sjelden får fisk ;-) " helt vekk.

For, slik jeg ser det gir @Bjarne H.S. et intervju om sine naturopplevelser, og ikke om fiske

Og hadde han gitt et intervju om fiske tviler jeg på at undskyldninger er det første han ville ty til.

 

DSC_5663.thumb.jpg.fcac1926446ad03dc6229954d171b263[1].jpg

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man trenger da ikke heller å være typen som ikke får fisk for å nyte en tur uten å få fisk!
Fra å ha ett nesten sykelig forhold til å få stor fisk til nå å bare kose meg kom etter satsing på grensa til idioti slik jeg ser det i ettertid.
Så gikk fra specimenfisker til det danskene kaller lystfisker uten at kvaliteten på opplevelsene har sunket på noen måte 🙂
Nå fiskes det ofte med gammelt utstyr og gamle klassiske metoder og gleden er større når fisken ligger i håven.
Å få fisk er bare en ekstra liten bonus nå føler jeg. Og trives med det :)

Endret av tubbs
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.