Gå til innhold
  • Bli medlem

Tidsfordriv når du er værfast?


Live S

Anbefalte innlegg

Annonse

Kindle, kortstokk (om flere) og radio på sommeren. Lydbok og radio på vinteren.

Lydbok gir minst vekt, men blir av en eller annen grunn ikke helt det samme. Dermed Kindle når muligheten byr seg. Radio for nyheter, vær og underholdning. Får alltids inn en eller annen radiokanal - på FM. Er vel snart slutt på radio til fjells.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker en del tid på å studere kartet og så har jeg ofte en god bok med meg. Dessuten er jeg vel litt over middels interessert i knuter, så jeg har som regel en kortstokk med tegninger av knuter med meg og bruker tid på å lære meg nye. Kortstokken gir jo også mulighet for å legge kabal.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Izzy skrev:

Jeg bruker en del tid på å studere kartet og så har jeg ofte en god bok med meg. Dessuten er jeg vel litt over middels interessert i knuter, så jeg har som regel en kortstokk med tegninger av knuter med meg og bruker tid på å lære meg nye. Kortstokken gir jo også mulighet for å legge kabal.

Fiffig! Hvor kjøper man slike kortstokker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hundekos, kart, bok, notater fra turen/tanker om fremtidige turer (og andre "lure ting), utbedringer/reparasjon av utstyr, speiding etter ørretvak fra teltåpningen dersom været tillater det, planlegging/tanker om turen videre, tørke klær, sjekke matbeholdningen. Ellers har jeg en tendens til å sove mer enn normalt og tømme lageret med godis på slike dager....    

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg hadde blitt liggende værfast alene så hadde det nok blitt litt kartlesing, spising og kaffedrikking, men er redd jeg hadde begynt å kjede meg etter hvert.

Hadde vi vært flere ville det garantert blitt mye skjitprat til været hadde blitt såpass at vi kunne ha fortsatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 måneder senere...
På 1/19/2017 den 18.44, Izzy skrev:

Jeg bruker en del tid på å studere kartet og så har jeg ofte en god bok med meg. Dessuten er jeg vel litt over middels interessert i knuter, så jeg har som regel en kortstokk med tegninger av knuter med meg og bruker tid på å lære meg nye. Kortstokken gir jo også mulighet for å legge kabal.

@Izzyzy Hvor fikk du tak i den kortstokken? Bestilte en fra USA nå nylig, men fikk akkurat beskjed om at de ikke kunde sende den likevel :(...

Mener det var en tråd med en lenke til en slik kortstokk som gavetips for ett par år siden, men finner den ikke igjen.

Endret av tusjmann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.
Jeg brukte å bestille hesteutstyr fra Outfitters Supply...de har denne kortstokken.
http://www.outfitterssupply.com/Knot-Playing-Cards/productinfo/WCA127/

Trailheadsupply har dem også..også en butikk jeg har bestilt ting fra tidligere.

https://www.trailheadsupply.com/collections/gifts-home-decor/products/knot-playing-cards


 

Endret av Izzy
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, tusjmann skrev:

Mener det var en tråd med en lenke til en slik kortstokk som gavetips for ett par år siden, men finner den ikke igjen.

Kortstokk

http://www.outfitterspackstation.com/knplca.html

Rabattkode XMAS16 gir 10%. 2 stk ble USD 16 incl frakt..(som var null)

Har forskjellig der - blant annet nyvinningen Plammers :)

plammers-pliers-15[1].jpg

  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Kjell Iver skrev:

Kortstokk

http://www.outfitterspackstation.com/knplca.html

Rabattkode XMAS16 gir 10%. 2 stk ble USD 16 incl frakt..(som var null)

Har forskjellig der - blant annet nyvinningen Plammers :)

plammers-pliers-15[1].jpg

Jeg får en helt annen pris, 24 usd. I tillegg etterberegner de frakten. Fikk beregner 25$fra outfittersupply (samme butikken?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, Kjell Iver skrev:

Jeg bestilte på den butikken jeg lenket til ..

Du får nok en mail med fraktkostnader du må godta, etter at de har behandlet ordren.

Jeg fikk til å legge ordren med samme pris nå, men regner med at fraktkost kommer på etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.