Gå til innhold
  • Bli medlem

Fiskesnelle fra Biltema, Igjen!


REs

Anbefalte innlegg

Det ser ikke ut til at jeg lærer, men nå har jeg gjort det igjen og det er ikke første gangen. Jeg har kjøpt fiskesnelle på Biltema.

For en del år tilbake var fiskesnellene fra Biltema nesten ikke verd å se på en gang, men like vel kjøpte jeg en trolling snelle for mange år siden. Den imponerte faktisk, men da plastdelen på sveiven begynte å bli litt løs viste det seg at det ikke var mulig å få tak i verken deler eller ny snelle. Den var utgått.

CIMG8104.JPG

Så kjøpte jeg en ny trollingsnelle fra Biltema. Ny modell. Denne var nesten ubrukelig. Bremsen var alt for slakk og lot seg ikke stramme og dette førte til at spolen ikke holdt seg i ro når jeg fisket. Det rant ut mer og mer snøre for hver gag jeg rykket i pilken, og når det kom fisk på så måtte jeg bremse med tommelen inn på spolen.

CIMG8106.JPG

Lærte jeg av dette? Nei!

Neste snellekjøp på Biltema ble en lien haspelsnelle, Predator, og tro det eller ei, den var faktisk også en snelle som jeg lett anbefaler til de som er mer opptatt av fiske enn av utstyret.

http://www.biltema.no/no/Fritid/Fiske/Stenger/Fiskesnelle-Predator-2000033772/

Siste Biltemakjøp ble en duplikatorsnelle, Jerkbait. Denne snella har jeg nettopp utstyrt med en passe mengde 0.20 monofilament snøre og førsteinntrykket er faktisk veldig positivt. Det eneste jeg merket meg er at den legger mer snøre på venstre side enn på høyre side av spolen. Nå har jeg liten erfaring med slike duplikator sneller og det kan tenkes at dette retter seg noe under bruk. Jeg ser frem til å få testet denne snella en gang ut på våren.

http://www.biltema.no/no/Fritid/Fiske/Stenger/Fiskesnelle-Jerkbait-2000034803/ 

Men hvorfor kjøper jeg slike sneller når jeg bruker tusenlapper på det fiskeutstyret som brukes når jeg drar på fisketur for å fiske, ikke for å teste? Kanskje av samme grunn som når jeg kjøper sko. Jeg har flere dresser og bukser og enda flere sko. Forskjellige klær krever forskjellige sko og forskjellig fiske krever forskjellig utstyr. Kanskje derfor at jeg har over 20 fiskestenger og , ved siste opptelling, 18 par finsko.

 

moses-2Bstop-2Bit-2Bcartoon.jpg

Endret av REs
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...
Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.