Gå til innhold
  • Bli medlem

Min erfaring med Norrøna-service på sekk


Kjell Iver

Anbefalte innlegg

Annonse

Gratulerer med Para Ranger, har samme sekken, den er STOR men en fantastisk sekk.

Har også bare positive erfaringer med Norrøna sin kundeservice.

Glidelåsen i en av lommene på topplokket til min Para Ranger røk på tur i Pasvik, i stedet for å gå til XXL der jeg kjøpte sekken tok jeg den med til Norrøna-butikken, de ordnet nytt topplokk til meg på få dager.

Kjøpte samme sommer en lett turbukse fra Norrøna, der glidelåsene (hm igjen?) ved bena røk, dette var rett før en annen tur. De ville først sende den inn til Norrøna og sa at det kunne ta litt tid pga sommerferie. Jeg sa at jeg kjøpte denne buksa for å ha med på tur og det er nå det er sommer og buksa kan brukes. Det var de jo enige i, det ville være dumt å vente til sensommeren med å få tilbake buksa. Jeg plukket med meg en ny bukse fra butikken og vandret lykkelig hjem :)

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reklamasjon på e-post:

Hei Jeg har mistet bryststroppen på sekken Trollveggensekken min (stropp og spenne med fløyte). Jeg må si jeg er litt overrasket over at denne ikke er festet slik at den ikke kan falle av, men det er mulig jeg bare har vært veldig uheldig. Dette er vel helt i grenseland for hva som er reklamasjon, men jeg håper dere uansett kan hjelpe meg.

 

Svar fra Norrøna:

Hei
Takk for din henvendelse.
Vi kan sende deg en ny.
Send oss adressen din så får du en i posten snart.

 

Resultat: En veldig fornøyd kunde...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, en filleting kanskje, men også fra Norrøna: Mailet om hvor jeg kunne få tak i slike Zipper puller til glidelåsene mine på Finnskogenbuksa mi ?

Svaret fra Nina var som følger :Hvilken farge/størrele og antall trenger du? Gi meg fullt navn og adresse så sender jeg dem til deg.

To dager senere var de i postkassa mi :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, Nordhauk skrev:

Bra service, bevares. Dog stiller jeg spørsmålstegn hva Norrøna gjør med den gamle sekken din. Sannsynligvis blir den vel søppel? Bruk-og kast samfunnet... Reparasjoner er liksom helt ut. 

Ja - du beskriver førstereaksjonen min. Han på sportsbutikken sa han kunne ringe Norrøna og høre om de kunne returnere sekken, men det er jo klart; det ville vært dumskap av meg å ta i mot en gammel og ureparerbar sekk når jeg fikk tilbud om å velge en annen. Men jeg jo har sidelommer til den gamle sekken som jeg ikke får benyttet nå og topplokket ligger hos meg.

Så løsningen min blir heller å følge med på Finn og jeg har laget meg autosøk i tilfelle det dukker opp et eksemplar. Jeg er i utgangspunktet nå på utkikk etter 80 literen i samme serie. Norrøna har ingen mellomsekk lenger - noe som i grunnen er litt merkelig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Nordhauk skrev:

Bra service, bevares. Dog stiller jeg spørsmålstegn hva Norrøna gjør med den gamle sekken din. Sannsynligvis blir den vel søppel? Bruk-og kast samfunnet... Reparasjoner er liksom helt ut. 

Veldig viktig poeng! Jeg syntes det der er vanskelig. Når jeg byttet inn en Norrøna bukse ifjor så spurte jeg hva de gjorde med den gamle og fikk i svar at den blir destruert. Buksen var igrunn helt brukbar bortsett fra at den begynte å delaminere. Jeg byttet også en Arcteryx skall jakke, denne innsisterte jeg på å få reparert men fikk til slutt svar fra Goretex service på Aukra at jeg skulle få ny jakke. Den kom til å bli brent ifølge de på service senteret. Begge produktene jeg har fått i erstatning er fine produkter, men de gamle var igrunn bedre. Så jeg angrer litt egentlig..

Det føles ikke helt bra å vite at man har vært med på å destruere helt brukbare plagg. Men samtidig så føler jeg at man som kunde må bruke retten til å reklamere overfor de produsentene som faktisk tar produktene/kundene så seriøst at de opererer med garantier på sine produkter. Det er jo alt i alt et garantistempel på at noe er laget for å vare, ihvertfall en stund. Men det burde vært mer fokus på å reparere enn å erstatte. Men det er klart at det er mye billigere for produsentene å erstatte plagget enn å skulle betale for norsk arbeidskraft i form av reparasjon.. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Den 8. januar 2017 at 12.37, Nordhauk skrev:

Bra service, bevares. Dog stiller jeg spørsmålstegn hva Norrøna gjør med den gamle sekken din. Sannsynligvis blir den vel søppel? Bruk-og kast samfunnet... Reparasjoner er liksom helt ut. 

Enig med deg i at bruk og kast ikke er bra. Det løser problemene raskt. Mindre håndtering og logistikk som betyr lavere utgifter ift all admin rundt saken.

Flere leverandører sørger for å overlevere utstyr til trengende i inn og utland som kan fikse opp produktene. Slik får de et nytt liv. Noe går til resirkulering og blir nytt slik som feks Houdini gjør når plaggene er helt utslitt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
På 8.1.2017 den 15.03, Rismyhr skrev:

Veldig viktig poeng! Jeg syntes det der er vanskelig. Når jeg byttet inn en Norrøna bukse ifjor så spurte jeg hva de gjorde med den gamle og fikk i svar at den blir destruert. Buksen var igrunn helt brukbar bortsett fra at den begynte å delaminere. Jeg byttet også en Arcteryx skall jakke, denne innsisterte jeg på å få reparert men fikk til slutt svar fra Goretex service på Aukra at jeg skulle få ny jakke. Den kom til å bli brent ifølge de på service senteret. Begge produktene jeg har fått i erstatning er fine produkter, men de gamle var igrunn bedre. Så jeg angrer litt egentlig..

Det føles ikke helt bra å vite at man har vært med på å destruere helt brukbare plagg. Men samtidig så føler jeg at man som kunde må bruke retten til å reklamere overfor de produsentene som faktisk tar produktene/kundene så seriøst at de opererer med garantier på sine produkter. Det er jo alt i alt et garantistempel på at noe er laget for å vare, ihvertfall en stund. Men det burde vært mer fokus på å reparere enn å erstatte. Men det er klart at det er mye billigere for produsentene å erstatte plagget enn å skulle betale for norsk arbeidskraft i form av reparasjon.. 

 

Norrøna m.fl føler jeg er i toppen av de som prøver å reparere, kjøper man billigere utstyr er det garantert rett i søpla istedet.

Det er jo noe som rett og slett ikke lar seg reparere (delaminering f.eks), og noe der en reparasjon aldri vil bli fullgod-
det norrønautstyret jeg har hatt har stort sett alltid blitt reparert. Og det gjort her i Norge. Og det er litt kult.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
  • 2 uker senere...

Har en Reconjakke och dito byxor som fått vara med om mycket under ca 10 år vinter som sommar i fjällen och på Lofoten.

Var inne i en Norrönabutik och där tittade man på jackan och sade ungefär: Ta hit så fixar vi den. Efter en vecka kom den tillbaka uppfräschad och tätad i sömmarna utan att det kostde ngt. Man blir verkligen glad. Tack Norröna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mareng

Leverte inn en 4,5 år gammel Norrøna Falketind Dri3 jakke. Denne lakk som en sil, tok inn vann overalt. Etter litt testing konkluderte de med at jakken ikke var tett, og jeg filk tilbake pengene som jeg betalte for jakken da den var ny.

Heldigvis, hadde jeg kvitteringen fra 4,5 år siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Turlyst
14 minutter siden, Mareng skrev:

Leverte inn en 4,5 år gammel Norrøna Falketind Dri3 jakke. Denne lakk som en sil, tok inn vann overalt. Etter litt testing konkluderte de med at jakken ikke var tett, og jeg filk tilbake pengene som jeg betalte for jakken da den var ny.

Heldigvis, hadde jeg kvitteringen fra 4,5 år siden.

Hadde samme problemet med Dri3 og Falketind, men jeg hadde ikke kvittering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mareng
15 minutter siden, JanRH skrev:

Hadde samme problemet med Dri3 og Falketind, men jeg hadde ikke kvittering.

Prøvde du å reklamere? Fikk du erstatning?

Kona sin Dri3 bukse har merkelig nok vert bedre.

Det er sikkert en god grunn til at de sluttet med Dri3...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Turlyst
51 minutter siden, Mareng skrev:

Prøvde du å reklamere? Fikk du erstatning?

Kona sin Dri3 bukse har merkelig nok vert bedre.

Det er sikkert en god grunn til at de sluttet med Dri3...

Nei, ja ga meg, noe jeg ALDRI bruker å gjøre. Hadde ikke kvittering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.