Gå til innhold
  • Bli medlem

Exped sitt "nye" pumpesystem


Anbefalte innlegg

Er det noen som har erfaringer med Exped sitt "nye" pumpesystem? Jeg skriver "nye" for de er nye for meg - men mulig de har vært en stund uten at jeg har fått det med meg.

Jeg liker i grunnen den pumpeposen de har hatt veldig godt - har vært mindre fan av den pumpen som er på liggeunderlaget.

Jeg ser at de har kommet med en 5 cm tykk modell med dunisolering som ikke koster skjorta og som jeg absolutt vurderer for kidsa, men denne pumpen ble jeg usikker på.

Capture.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bruker en pump pillow på mitt exped winterlite underlag, syntes i grunn det fungerer greit når man får inn teknikken. Lettere når man har underlaget liggende på bakken enn når man har det i køya. Har ikke hatt noen problemer med å feste pumpa til underlaget, men er av og til litt frustrerende fordi man føler at det er lite luft "pr. trykk" som går inn i underlaget. Men det funker som sagt helt fint. Har ikke prøvd den minipumpa da, men kan vel tenke meg at det er omtrent samme opplegget. Men er ikke ventilen lik så du kan bruke en pumpepose istedet for minipumpe? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes det ser ut som den lille pumpa der er nesten like ille som den innebygde på underlaget. Jeg hater å pumpe meg ihjel på sånne greier - litt enig med @Kjell Iver at en sånn snoozlebag ofte er langt mer fleksibel og raskere i praktisk bruk. Når jeg må pumpe opp mitt expeed underlag med innebygd mekanisme så krever det at underlaget er fast men selv da er det et skikkelig ståk å få utført :) Jeg regner med at snoozlebag fortsatt kan benyttes på også de nye underlagene til expeed ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et underlag med innebygget, men ble lei av å pumpe for harde livet til tider- så kjøpte meg en Exped Schnozzel Pumpbag UL M. Denne fungerer utmerket, tar liten plass og jeg bruker den også som hodepute- da med mindre luft i. :) Til nøds så er den også vanntett i tilfelle en ønsker å pakke noe inn i den, evnt hente vann i tilfeller :P Til å være så kompakt, og at den i tillegg passet underlaget mitt, så var den helt genial.

Endret av Vandrefalken
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.