Gå til innhold
  • Bli medlem

kjøpe rifle


monsmatglad

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer å skaffe meg rifle. Har et handikap, som betyr at stokk og avtrekkerløsning må tilpasses. Dette har jeg fått gjort med hagle, noe som har fungert bra. Tanken er en lignende løsning for ei rifle, men tror det beste vil være en halvautomat. Spørsmålet er da om noen har anbefalinger med tanke på riflemerke og modell; da fortrinnsvis halvautomat. 

Mons

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei.

Det er ikke så mange gode halvautomatiske rifler å velge mellom i Norge dessverre.

De tre beste alternativene på jakt til storvilt er i min menig. Sauer 303. Pluss, godt avtrekk og oppspenner. Minus ikke kryssmating på magasin.

Browning bar. Pluss er enkel montering av demper og den nye har oppspenner. Kjenner til noen som har hatt problemer med mating pga demper, men ikke så mange minus.

Benelli argo. Pluss enkel demontering og comfortech stokk som fjerner opplevd rekyl. Minus er litt tungt avtrekk, ikke oppspenner.

Alle tar demper, men det kreves litt jobb på browning, mye på sauer og masse på benelli.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde selv en gang i tiden en Browning Bar II, men solgte den og kjøpte heller et ekstra løp til min Blaser R8.  Browningen fungerte bra og samlet innenfor en snusboks på 100 meter, men likte ikke avtrekket ift. Blaseren.  ( Blaseren samler rundt klistrelapp)

Jeg anbefaler deg å logge inn på kammeret.no, der er det mange som kan gi råd.  Det beste er nok å vente til vilmarksmessa åpner, og ta en runde med prøving og diskusjon der.

Jeg skal i alle fall dit for å se /prøve hagler :)

 

Endret av Blaser
.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.