Gå til innhold
  • Bli medlem

Dunliggeunderlaget lekker luft - men hvor...?


johanhs

Anbefalte innlegg

Jeg har et Exped Downmat DLX av den modellen der en bruker pakkeposten som pumpe.

Den har begynt å lekke luft sakte men sikkert... Typisk er tar det et par dager før man kan merke at det er mindre luft i om det bare står oppblåst. Med kropsvekt på så har man ryggen på bakken før morgenen har kommet... Altså er det en liten lekkasje. Jeg har prøvd med såpevann og Biltema sin lekkasjespray for å finne hullet. Har sågar hatt det under vann i badekaret for å finne hullet. Men null hull å se... Ingen bobler.... Har kikket ekstra nøye på ventilene og langs sammenføyningene på sidene, men kan ikke se noe.

Hva gjør man da.....?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
3 minutter siden, johanhs skrev:

Jeg har et Exped Downmat DLX av den modellen der en bruker pakkeposten som pumpe.

Den har begynt å lekke luft sakte men sikkert... Typisk er tar det et par dager før man kan merke at det er mindre luft i om det bare står oppblåst. Med kropsvekt på så har man ryggen på bakken før morgenen har kommet... Altså er det en liten lekkasje. Jeg har prøvd med såpevann og Biltema sin lekkasjespray for å finne hullet. Har sågar hatt det under vann i badekaret for å finne hullet. Men null hull å se... Ingen bobler.... Har kikket ekstra nøye på ventilene og langs sammenføyningene på sidene, men kan ikke se noe.

Hva gjør man da.....?

Hadde samme problem med et annet underlag fra exped. Fant ingen hull. Reklamerte og sendte tilbake til fjellsport.no som sendte det til exped. De testet og etter et par uker (!!!) Fikk jeg beskjed om at reklamasjon var godkjent og jeg fikk pengene igjen. 

Etter det har jeg alltid hatt med skumunderlag i tillegg, sommer som vinter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, borgern skrev:

Du har vel versjonen med 2 skruventiler i ene enden? Har og et slikt som lakk litt luft. Der var det et bittelite dun som hadde kommet i ventilen. Da tettet den ikke helt. Fjernet det og da var det normalt igjen.

God ide. Det skal jeg sjekke!

1 time siden, Prebb skrev:

Hadde samme problem med et annet underlag fra exped. Fant ingen hull. Reklamerte og sendte tilbake til fjellsport.no som sendte det til exped. De testet og etter et par uker (!!!) Fikk jeg beskjed om at reklamasjon var godkjent og jeg fikk pengene igjen.  

Jeg tror liggeunderlaget kan ha passert 5 år nå, og jeg husker faktisk ikke hvor jeg kjøpte det heller.... Så da tar vel (?) ikke noen reklamasjon på en slik feil lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 år senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.