Gå til innhold
  • Bli medlem

Erfaring Osprey Kestrel vs Aether?


Sofatur

Anbefalte innlegg

Hei, fersking på forumet her!

Jeg lurer på om noen har erfaring med Osprey Kestrel mot Aether, evt Atmos AG?

Tiltenkt bruk er helgaturer med opptil to overnattinger, stort sett alene, men kanskje med barn på slep.

Har tenkt på volum rundt 60l.

Selv er jeg 175 høy, og str M passer vel best for meg, tror jeg? Har ikke prøvd noen av sekkene i butikk enda.

Har noen noe som tilsier hvorfor jeg bør velge den ene og ikke de andre?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har atmos ag 50 liters sekk. Har ikke fått brukt den så mye enda, men jeg syns sekken er veldig behagelig i bruk. Litt uvant med det nettgreiene som er i ryggen og hoftebelte på den, men er absolutt behagelig. Så jeg vil anbefale sekken uten å nøle. Det er ikke verdens letteste sekk, men komforten gjør at jeg ikke bryr meg om de ekstra grammene.

kan dessverre ikke uttale meg så mye om de andre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har erfaring med Aether 70. Hadde den et par år. Men jeg brukte den lite da jeg som regel dro med mer ting på tur enn det var plass til.  Så jeg byttet den ut for en Xenith 88.

Sekken i seg selv var god. Bare detaljer, godt hoftebelte og god å bære så lenge vekta ikke ble for tung. De turene jeg brukte den så synes jeg den var fin til ca 18 kilo. Skulle jeg pakke mer enn det så gikk jeg over til Recon Pack istedet. Selv om Recon har over 2kilo mer egenvekt så føles den bedre å gå med.

har så vidt testet Atmos AG. Litt nyere sekk og jeg syntes den var veldig god på ryggen. Har dog ikke bært den over distanse.
Stod og pratet litt med en som selger Osprey i butikken og har testet de fleste. Han mente at Kestrel var gode sekker men at de manglet litt når det ble litt vekt i sekken. Derfor hadde du bare tatt inn de mindre modellene i butikk. Mener det var t.o.m 48 liter de hadde.

Generelt om Osprey så har de bra sekker, mange bra detaljer, lette, de er bra priset. Eneste ankepunkt hos Osprey er at sekkene ikke er de beste å bære tungt med. Men da snakker vi 20-25 kilo og oppover avhengig av modell. Så da spørs det vekt du skal ha med.

Skulle jeg valgt utifra disse så hadde jeg nok valgt Atmos. Den føltes veldig bra, med godt hoftebelte og den mesh-trampolina i ryggen. Har fått veldig bra omtale i alle tester jeg har lest. Alle er gode med det blir litt da i forhold til vekt du skal bære og ikke minst hvordan de passer deg. Vil aboslutt anbefale å teste de på ryggen med vekt hvis du har mulighet. Ikke sikkert den som satt best på min rygg sitter best på din.
Skulle du velge litt større sekk en 60l er også Xentih 75 er bra sekk. Den tåler litt mer last uten at den veier spes mer. Jeg synes min xenith 88 er bedre på ryggen enn Aether 70 var.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for innspill!

Har sett mye skryt av Atmos ja, men den er mest med som en liten joker - den ligger jo endel over i pris.

Aether kommer i ny utgave med AG over nyttår, og derfor er de gamle nå å finne til temmelig fine priser. Foreløpig heller jeg mest mot den. Kestrel virker å ha et mye simplere bæresystem, stemmer dette?

Forventer ikke å få tyngre sekk enn 15-16kg, dette er vel godt innafor bærekomforten til alle de sekkene?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.