Gå til innhold
  • Bli medlem

Fjellduken erfaring med endestykker


svingen

Anbefalte innlegg

Hei!

kjøpte meg fjellduken king size på tilbud og ser att man kan kjøpe "endestykker" så blir som telt slik som det her http://www.jerven.no/telt-endestykker noen som har erfaring med det? tenkte primært og bruke det her på sommeren med mine 2 barn på tur (7 og 4 år) har og et lite black dimon telt men tenkte kjekt med jerven duken og kjekt og slippe ta med mere enn man trenger.

noe med erfarin med det her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har dem. Ligger hjemme i utstyrkista. Hele pakka (duk og endestykker) veier like mye som et vanlig tomannstelt. Selve duken er stor nok, også opphengt som "telt", synes jeg. Men jeg camper bare sammen med hundene mine, som også får plass i duken om det kniper. Selv om du bruker endestykkene vil det i regnvær komme vann inn gjennom maljehullene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg hadde en Jerven duk en gang, som jeg også brukte som telt/regnskydd. Jeg kjøpte etter hvert to endestykker, men da ble boligen for tett, og det ble veldig vått inne i teltet. Jeg tok vekk det ene endestykket, slik at jeg fikk lufting - suverent! Det var bare å snu teltet med den tette spissen mot vinden.

Men det blir mygg inne. Ikke det at det gjør meg så mye, men her i Rana kommune er det så mye av dette insektet, at hunden min blir ille plaga. Jeg driver derfor og drasser rundt med et to manns-telt, bare for hunden sin del.

Jeg vurderer nå å kjøpe et Hilleberg Rajd. Det er en kombinasjon mellom et telt og en Tarp/duk, og gåstaver kan brukes som teltstenger. Veier under kiloet tror jeg. Det er tett i alle ender, men er åpen øverst på begge sider med myggnett. Da blir det jo ikke fuktig? Det blir godt for hunden uten all myggen. Med å ha to små barn med, så ville jeg kanskje vurdert noe sånt. Problemet er at det er nokså kostbart. Kr. 4395 er den prisen jeg har funnet på denne siden. Det er dyrt å unngå mygg, visstnok.

Det er en diskusjon om dette teltet et annet sted på dette forumet (gammelt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.