Gå til innhold
  • Bli medlem

Sarek og Stora Sjøfallets NP


Eivind.K

Anbefalte innlegg

Sitter og tenker på neste års langtur og vurderer Sarek og Stora Sjøfallets Nasjonal park. Ser at i lovene står det forbud mot hund etter 30 April, men i enkelte områder er det dog tillatt: bring a dog with you except in limited areas and at certain times. Hva jeg mener om de regla er no en ting, men no er det no ikke opp til meg så da får en vel bare føye seg etter dem likeså. Det jeg derimot lurer på og jeg ikke finner noen informasjon om er HVOR de områda det er tillat med hund er hen? Bortsett fra Kungsleden da. Vet ikke helt om jeg gidder uten bikkja som selskap så vært greit om noen her inne vet mere om hvilke områder det er tillatt?

 

 

Endret av Eivind.K
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du finner forskriften og kart her http://www.lansstyrelsen.se/norrbotten/SiteCollectionDocuments/Sv/djur-och-natur/skyddad-natur/Nationalparker/Föreskifter_nationalpark_Laponia_131031.pdf

Tror det blir ganske strengtb håndhevet, men sjekk unntakene " 6. att under hela året medföra kopplad hund i Stora Sjöfallet/Stuor Muorkke vid färd på Kungsleden samt inom ett område som i söder gränsar mot sjöarna i Stora Lulevattnet och i norr mot kraftledningen samt i Muddus efter den s.k. Rallarstigen, 7. att under hela året medföra kopplad hund i Sarek vid färd på Kungsleden,"

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.