Gå til innhold
  • Bli medlem

Filmkamera for kalde turer, IKKE GoPro


JonDee

Anbefalte innlegg

Finner relativt lite info og erfaringer om film kamera for kalde og røffe turer her inne og generelt på nett. Kan si med en gang at GoPro ikke er aktuelt for meg pga for dårlig batterikapasitet og lydkvalitet. Erter sikkert på meg en del folk nå, men det får vi tåle. GoPro har flott bilde kvalitet og har et hav av muligheter da :)

Har til nå brukt et eldre Contour kamera uten HD, hvor batterikapasiteten er veldig bra men bilde kvaliteten ikke er helt på topp. De har sikkert kommet med bedre modeller i senere tid, men har lyst til å ta et steg opp og gå for et litt større kamera med HD, gjerne med bruk av stativ. Er klar over at man uansett bør ha med seg et ekstra batteri uansett hva slags kamera man har.

Monsen sjøl bruker Sony NX70. Sikkert et topp kamera med supre egenskaper, men det koster en del. Ser at det finnes andre aktører, bla JVC med kamera fra 2-3000 og oppover. Er dette greie kameraer for bruk i kulde og med god bilde- og lyd kvalitet? Fint med en diskusjon rundt hva folk bruker til den type bruk.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja der var det en del tips & triks å plukke opp.

Eller så fant jeg dette JVC kamera som både skal være Støt/Støv/Frost Sikker. Men veldig usikker på om et så "billig" kamera kan være godt nok, jeg har null peiling på kameraopptikk :(

https://www.mpx.no/product/887876/lyd-og-bilde/videokamera/kamera/jvc-quad-proof-hd-gz-r415-videokamera#

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.